پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:40 - 1397/04/10

نقشه آمریکایی ها برای استفاده از فرقه رجوی

در نشست سالیانه منافقین در پاریس چه گذشت؟

نشست سالیانه منافقین به سرکردگی مریم رجوی در حالی در پاریس برگزار شد که آمریکایی ها نقش پر رنگی در آن داشتند و نشان می دهد سردمداران کاخ سفید همچنان حامی این گروهک تروریستی هستند.

به گزارش کارگرآنلاین، فرقه رجوی روز گذشته در پاریس نشست سالانه خود را برگزار کرد تا باز هم مشخص شود فرانسوی ها به راحتی به این گروهک تروریستی پناه داده و از آنها حمایت می کند.

رودی جولیانی مشاور دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا که به شکل آشکار و شفاف حمایت از گروهک منافقین حمایت می کند در این نشست سالانه سخنرانی کرد.

مشاور ترامپ با ادعای اینکه آنچه در ایران می بینیم نشان دهنده نزدیک شدن تهران به سرنگونی است، درباره آشوب های دی ماه سال گذشته گفت: در دسامبر و یا ژانویه رئیس جمهوری ترامپ که البته درباره اینکه باید توئیت بزند یا خیر تعارضاتی وجود دارد؛ گوشی موبایلش را برداشت و با ارسال توئیتی از معترضان حمایت کرد.

وی با مقایسه فروریختن دیوار برلین با برخی اعتراضات در ایران ناگهان چنین نتیجه گیری کرد: به کشورهائی که با ایران تجارت می‌ کنند می‌ گویم که شما با این کار به نظامی پول می‌ دهید که زنان را از حقوقشان محروم می‌ کند و افراد را به خاطر اینکه دین دیگری دارند، می کُشد! تجارت با آن ها را متوقف کنید.

«رودی جولیانی» در ادامه به سَبک رئیس جمهوری این کشور به تشدید تحریم ها علیه ایران بسنده کرد.

این سخنان مشاور ترامپ نشان می دهد دشمنی آمریکایی ها با نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد و سردمداران کاخ سفید از اینکه از یک گروهک تروریستی که سابقه شدیدترین ترورها علیه ایران را در کارنامه دارد حمایت می کند و این عروسک های خیمه شب بازی را با پول های سعودی برای اهداف خود به کار گرفته است.

احمقانه ترین سیاست ترامپ را در همین حمایت از منافقین می توان تفسیر کرد زیرا مردم ایران نفرت و انزجار خود را بارها از این گروهک نشان داده اند و آمریکایی ها با حمایت از منافقین در واقع آب در هاون می کوبند .

از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشت که آمریکایی ها به دنبال تغییر نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و در این راه از هر ابزاری استفاده می کنند.

از سوی دیگر سازمان راهبردی کالچر آمریکا در گزارشی نوشت:آمریکا و ناتو همچنین به سازمان تروریستی منافقین برای ایجاد پایگاهی تحت محافظت شدید در آلبانی و در شهر مانز در نزدیکی تیرانا یاری رسانده اند.

در ادامه این گزارش آمده است که بعید نیست عناصر مجاهدین خلق در جنگ علیه دولت های عراق و سوریه به داعش پیوسته باشند چرا که از نظر آنان داعش یک همپیمان طبیعی برای مبارزه با بغداد و دمشق به شمار می آید و دستگاه های اطلاعاتی غرب می دانند که میان داعش و مجاهدین خلق همپیمانی وجود دارد.

آمریکا به آلبانی فشار آورده است که اجازه دهد عناصر این دو گروه تروریستی به هم ملحق شوند و گزارش ها نشان می دهد که تروریست های داعش و خانواده هایشان به ساختمان هایی در منطقه تیرانا که گروهک تروریستی منافقین در آن سکونت دارند، انتقال داده شده اند تا پس از آن به پایگاه مانز منتقل شوند.

این در حالی است که فرانسوی ها نیز مجوز برگزاری این نشست را به منافقین داده بودند و همین موضوع نشان می دهد در همراهی این گروهک تروریستی دست دارند، موضوعی که با واکنش تند وزارت خارجه ایران نیز همراه شد و سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه نسبت به استمرار حضور منافقین و فعالیت آنان در خاک فرانسه اعتراض کرد و خواستار ممانعت از اقدامات این گروه تروریستی در فرانسه شد.

برگزاری این نشست در خاک فرانسه آیا باعث خواهد شد روابط ایران و فرانسوی ها خدشه دار شود؟

ظریف درباره این نشست عنوان داشت: سابقه تروریستی این گروه برای کسی پوشیده نیست، همه دولت‌های منطقه و دولت‌های اروپایی نسبت به سوابق این گروه آگاه هستند.

وی با ابراز تاسف از دادن مجوز فعالیت به گروهک تروریستی منافقین در فرانسه، افزود: ما در گفت‌وگوهایمان با مسوولان فرانسه این موضوع را به عنوان یک نقطه ابهام در روابط مطرح کردیم و آنها هم همواره تاکید کردند که ارتباطی با این گروه ندارند.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: اجازه دادن به فعالیت گروهی که نزد مردم ایران منفور است، سوابق تروریستی دارد، همکاری با رژیم صدام در سابقه خیانت آمیزش نسبت به مردم ایران وجود دارد و همچنین در هفته‌ها و ماه‌های اخیر شاهد حملات تروریستی آنها و تلاش‌هایشان برای حمله تروریستی در کشور بودیم، تنها لکه سیاهی است بر سابقه کشورهایی که با این گروه ها همکاری می‌کنند.

ظریف ابراز تاسف کرد: رژیم‌های مرتجع منطقه یک‌بار دیگر روی این گروه سرمایه‌گذاری می‌کنند همانطور که در گذشته هم سرمایه‌گذاری کردند.

وی گفت: ما از سوابق زمان جنگ اطلاع داریم که رژیم سعودی با این گروه فعالیت و همکاری می‌کرده و کمک‌های مالی به آنها می‌داده است، در سال گذشته و امسال تصمیم گرفته‌اند که با علنی کردن این همکاری، در جلسه آنها شرکت کنند.

در همین راستا بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به برگزاری نشست منافقین در پاریس با بیان این‌که برگزاری این‌گونه نشست‌ها از سوی منافقین بحث جدیدی نیست، تصریح کرد: از سال 1360 این گروهک با انجام شانتاژ، تبلیغات و هم‌چنین برگزاری این نوع گردهمایی‌ها تلاش کرده که به طرفداران خود و اعضایش روحیه مصنوعی بدهد و عموماً آنها در این نشست‌ها از افراد افراط‌گرا و تندرو شناخته شده ضدایرانی با پرداخت تمامی هزینه‌های آنها برای سخنرانی دعوت می‌کنند.

قاسمی گفت: نسبت به این اقدام فرانسه در دادن مجوز به این گروه تروریستی اعتراض لازم انجام شده است و بی‌شک در این خصوص طرف فرانسوی دچار یک خطای جدی در مورد این گروه تروریستی است. تروریست‌ها همه جا تروریست هستند و پاریس باید در این مورد از داشتن استانداردهای دوگانه پرهیز کند.

منبع: افکار نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین