پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:59 - 1400/03/26

مینو محرز: عده‌ای نمی‌خواهند مردم به حالت عادی زندگی برگردند

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: یک عده‌ای تمایل دارند واکسن را از خارج وارد کشور کنند و ادعا‌های بی اساس را مطرح می‌کنند، نمی‌خواهند مردم به حالت عادی زندگی بر گردند.

آفتاب یزد نوشت: مینو محرز با بیان این نکته که یک عده‌ای ضد واکسن هستند، یک عده‌ای تمایل دارند واکسن را از خارج وارد کشور کنند و ... تمام این گروه‌ها یک مقداری ذهن مردم را دائم دچار تردید‌ می‌کنند گفت: هرکسی که چنین ادعا‌هایی درباره این واکسن دارد من او را دعوت می‌کند به یک مناظره علمی که تمام مدارک را به او نشان دهیم.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: الان کشور به واکسن نیاز دارد و ما از روند واکسیناسیون عقب هستیم. چند ماه دیگر مدارس و دانشگاه‌ها باید باز شوند و مردم باید واکسینه شده باشند. با استفاده از واکسیناسیون باید بتوانیم هرچه زودتر به شرایط عادی زندگی برگردیم و کسانی که ادعا‌های بی اساس را مطرح‌ می‌کنند نمی‌خواهند مردم به حالت عادی زندگی بر گردند وگرنه تنها راه این است که ما با واکسن‌های داخلی و به کمک واکسن‌های خارجی مردم را واکسینه کنیم.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا کمبود واکسن را مشکلی جهانی عنوان کرد و گفت: زمانی که ما خودمان می‌توانیم در ایران واکسن‌های مختلف تولید کنیم و از نظر علمی بررسی شده است که این واکسن‌ها موثر و مصون هستند باید مردم بتوانند از آن استفاده کنند. از نظر علمی این نوع از ادعا‌ها غلط است و تمام اطلاعات موجود و قابل ارائه در مناظره تلویزیونی است.

این متخصص بیماری‌های عفونی زمان صدور مجوز کامل واکسن ایرانی کرونا را بعد از اتمام مرحله سوم مطالعات و در مهر ماه اعلام کرد و تاکید کرد: مجوز مصرف اضطراری زمانی صادر می‌شود که پروژه در شروع فاز سوم باشد، ولی فاز دو که اثرگذاری و فاز یک که ایمنی واکسن است مشخص شده باشد. بعضی ها، چون خیلی اطلاعات موثقی ندارد تنها برای خراب کردن ذهن مردم نظریات بی اساسی را مطرح میکنند. از نظر علمی من می‌گویم برای این واکسن زمان صدور مجوز رسیده بود و کاملا هم در وزارت بهداشت بررسی شد و بعد مجوز برای آن صادر شد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین