پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:50 - 1397/07/09

تهدید نماینده کارگران به استفاده ار ابزار های قانونی علیه شورای عالی کار

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه هنوز خبری از جلسه شورای عالی کار نیست گفت:اگر بیش از این در اجرای قانون و برگزاری جلسات مزد، اهمال کنند، به عنوان نماینده کارگران کشور مجبور خواهیم شد، از ابزارهای قانونی دیگر پیگیری می کنیم.

به گزارش کارگرآنلاین، علی خدایی، نماینده کارگرن در شورای عالی کار در گفت وگو با تسنیم، درباره عدم برگزاری جلسه شورای عالی کار گفت: متأسفانه وزارت کار نسبت به برگزاری جلسه شورای عالی کار بی تفاوت است.

 خدایی بیان کرد: قول داده بودند که در این هفته جلسه شورای عالی کار به منظور بررسی راهکارهای تقویت قدرت خرید کارگران برگزار شود، اما خبری از برگزاری جلسه نیست و تا کنون دعوتی از سمت وزارت کار برای برگزاری جلسه شورای عالی کار نبوده است.  بسته حمایتی اقشار آسیب‌پذیر که مسئولان همواره از آن داد سخن می‌دهند، به کار کارگران تحت پوشش قانون کار نمی‌آید.

وی افزود: ترمیم مزد کارگران، فقط و فقط باید از طریق مذاکرات سه‌جانبه در شورای عالی کار، انجام شود و بسته حمایتی آسیب‌پذیران و مشمولان بهزیستی به دردکارگران نمی‌خورد؛ این را بهتر است همه مسئولان بدانند.

عضو کارگری شورای عالی کار گفت: اگر بیش از این در اجرای قانون و برگزاری جلسات مزد، اهمال کنند، به عنوان نماینده کارگران کشور مجبور خواهیم شد، از ابزارهای قانونی دیگر حقوق موکلان خود را پیگیری کنیم؛ چاره دیگری نداریم.

 وی با بیان اینکه با دو پیشنهاد به جلسه شورای عالی کار رفتیم افزود: پیشنهاد اول و الویت یکم ما پیشنهاد مستقیم دستمزد بود. از سوی دیگر از دولت خواسته ایم که به کارفرمایان و بخش تولید کمک کند.پیشنهاد دوم نماینده کارگران در جلسه کمیته دستمزد سبد کالا نبود. بلکه احیای ستاد بن کارگران بود. برخی از دوستان نسبت به احیای کمیته بن نقد دارند. اما اگر بتوانیم بخشی از نیازهای کارگران را که تأمین مایحتاج زندگی است را از طریق کمیته  مزد تأمین کنیم، نقدینگی برای بخش های دیگر زندگی کارگران ذخیره می شود.

 خدایی با گلایه از بی تفاوتی مسئولان نسبت به مشکلات سبد هزینه کارگران گفت:زمانی که بحث استیضاح وزیر کار مطرح بود،نمایندگان کارگری بارها درخواست کردند که در حال حاضر زمان مناسبی برای  تغییر و تحول وزیر کار نیست، اما نمایندگان مجلس بدون توجه به درخواست های کارگران به اسم کارگر در مجلس فریاد سر می دادند و مطالبات خود را دنبال می  کردند. در حال حاضر که کل رسانه ها از درخواست های کارگران برای برگزاری جلسه شورای عالی کار است، از هیچ کدام از نمایندگان مجلس صدایی در نمی آید.

*با تشکیل وزارت رفاه مخالفیم/نمایندگان مجلس به وظایف نمایندگی خود عمل کنند
نماینده کارگران در شورای عالی کاربیان کرد:دولت به جای اینکه به فکر معیشت کارگران باشد، به دنبال خواسته های خود است. کمیسیون اجتماعی نمایندگان کارگران و کارفرمایان را دعوت کرد  و نظراتمان را درباره تفکیک وزارت تعاون،کار جویا شدند، اما دو ضلع شرکای اجتماعی با این تفکیک مخالفت کردند،ولی باز هم کمیسیون اجتماعی مجلس بدون توجه به نظر شرکای اجتماعی این طرح را تصویب می کند. آنها نمایندگان مردم هستند، اما به حرف مردم(نمایندگان کارگران و کارفرمایان به عنوان شرکای اجتماعی) توجه نکردند.

 وی گفت: اعتقاد داریم روابط کار و حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی دو مقوله جدایی ناپذیر بوده و سازمان‌های تامین اجتماعی را یک نهاد عمومی غیردولتی بین‌النسلی و مصداق بارز حق‌الناس می‌داند که باید به صورت مستقل و با اراده شرکای اجتماعی مدیریت شود؛ بنابراین تشکیل وزارت رفاه و تامین اجتماعی با نام یک وزارتخانه جدید فرصتی پیش خواهد آورد تا دولتمردان سیاسی، سازمان تامین اجتماعی را حیاط خلوت خود برای دست‌اندازی به منابع سازمان تامین اجتماعی بدانند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین