پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:14 - 1397/12/01

علی خدایی مطرح کرد:

احتلاف نظر نماینده دولت و کار فرمایان و کارگران برای شورای عالی کار بالاست

عضو کارگری شورای عالی کار با اشاره به اولین جلسه شورای عالی کار که یکشنبه ساعت ۵اسفند ماه ساعت۴عصر برگزار می شود گفت:سقف زمانی برای مذاکرات مزدی امسال تعیین نمی‌کنیم.

به گزارش کارگر آنلاین ، علی خدایی،عضو کارگری شورای عالی کار در رابطه با برگزاری جلسات شورای عالی کار گفت: اولین جلسه‌ی سه‌جانبه‌ی شورای عالی کار، یک‌شنبه آینده راس ساعت 4 عصر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه استراتژی اولیه گروه مذاکره‌کننده کارگری، لزوم افزایش دستمزد حداقل به میزان 1 میلیون و 89 هزار تومان است افزود: اگر این مبلغ به دستمزد اضافه شود، فقط قدرت خرید حفظ خواهد شد؛ ما برای ترمیم شکاف مزد- معیشت باید بیش از اینها مزد را زیاد کنیم.

خدایی در پاسخ به این سوال که "مذاکرات چه زمانی خاتمه خواهد یافت" گفت: سقف زمانی برای مذاکرات مزدی امسال تعیین نمی‌کنیم و گروه کارگری تا زمانی‌که نظر آنها تامین نشود و به اجماع قابل قبول نرسند، حاضر به توافق روی رقم افزایش دستمزد نخواهد بود؛ لذا نمی‌توانم بگویم که چه زمانی مزد اعلام می‌‌شود.

عضو کارگری شورای عالی کار اظهار داشت: در ساختار فعلی شورای عالی کار، دولتی‌ها و کارفرمایان در اکثریت هستند و در رأی‌گیری تفوق دارند ولی کارگران نیز حاضر به اجماع روی رقم‌هایی که قابل قبول نباشد، نیستند.

 انتهای پیام/

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین