پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:21 - 1398/04/10

خطیر ، پولساز ترین معاون استقلال ؟!

لو رفتن عابر بانک و مرد پولساز استقلال

علی خطیر را بر خلاف آن توصیف های منفی اما باید معاونی پولساز و آینده نگر در استقلال نامید. خطیر برخلاف ظاهری که از او پدید آورده اند، مرد اول بسیاری از قراردادهای استقلال با خارجی ها بوده است ، اگر چه هیچ شکی نیست که او باید جلوی برخی رفتارهای حاشیه ساز خود را مانند آنچه برای شفر کرد( اتهام دلالی به او و عصبانیت مرد آلمانی برای پیگیری شکایتش ) بگیرد ، تا خود آتش بیار معرکه نشود !
به گزارش کارگر آنلاین ، درباره نقش علی خطیر در استقلال نقل قول‌های متفاوتی شنیده‌ایم اما عملکرد معاون جوان باشگاه استقلال در مدت زمانی که با این باشگاه همکاری می‌کرده آنطور که روایت می‌کنند تیره و تار نبوده است. شاید خطیر برای برخی رسانه‌ها چهره جذابی نباشد اما در عقد قرارداد‌های فی‌مابین باشگاه استقلال با بازیکنان به نکاتی توجه کرده که اکنون استقلال در حال سود بردن از آنها است.
 
خطیر در پستی قرار دارد که به دلیل مراجعات بسیار و مسوولیت‌ها و توقعاتی که همواره وجود داشته گاها تنش‌آفرین است و پیش از او نیز هر کسی در این جایگاه قرار گرفته همواره با انتقادهایی همراه بوده است اما بی‌انصافی است قراردادهایی که این معاون جوان به نفع استقلال منعقد کرده را نادیده بگیریم.
 
برای مثال باید به لحاظ کردن بند ۶۰۰ هزار دلاری آزادسازی سیدمجید حسینی اشاره کنیم که پس از پیوستن به ترابزون، استقلال را به نفع مالی مطلوبی رساند. یا ۹۵۰ هزار دلار بند فروش اللهیار صیادمنش به باشگاه فنرباغچه که پولسازی قابل توجهی را برای باشگاه استقلال به همراه داشت. خطیر در جریان جدایی تیام از استقلال نیز کوشید جوانب مالی کافی را به نفع باشگاه استقلال در نظر بگیرد. او در این ماجرا نیز پیش‌دستی کرد و ۴۰۰ هزار دلار را شرط جدایی مهاجم سنگالی از استقلال قرار داد که آبی‌ها گرچه از لحاظ فنی از این جدایی لطمه خوردند اما به لحاظ مالی باز هم صاحب سود قابل توجهی شوند.
 
البته این پایان ماجرای تیام نبود. خطیر که آن روزها علاقه باشگاه متمول اماراتی را برای جذب تیام می‌دید در اقدامی آینده‌نگرانه از باشگاه اماراتی امضا گرفت که چنانچه این بازیکن از این باشگاه به باشگاه دیگری منتقل شود بازهم ۲۰ درصد به استقلال نفع مالی برسد که اکنون این اتفاق رخ داده و استقلال ۲۵۰ هزار دلار هم از انتقال تیام به تیم کاسم‌پاشای ترکیه سود برده است.
 
خطیر با اینکه به خاطر حاشیه سازی های فراوانش ( که بدون شک نقطه ضعف بزرگ اوست )  در فضای مجازی به چهره‌ای مغضوب و ضررآفرین در باشگاه استقلال تشبیه و هجمه‌های بسیاری علیه‌ او به پا می‌شود ، اما در پس پرده مشکلات مالی باشگاه استقلال عنصری است فعال و پیگیر.
 
برخی از تزدیکان‌باشگاه استقلال مدعی هستند ، خطیر که آشنایی کافی به زبان انگلیسی دارد و فن مذاکره را هم می‌داند این روزها در سکوت و بدون تبلیغات مشغول رایزنی با فیفا است تا آن ۸۳۵۰۰ دلاری که بابت حضور بازیکنان استقلال در جام جهانی هنوز وصول نشده را از طرقی بازپس بگیرد. خطیر در حال مذاکره با بانک‌های جهانی است تا شاید حق باشگاه استقلال بازگردد.
 
البته در خصوص برخی از این ادعا ها باید منتظر ماند و دید که تا چه حد رنگ‌ واقعیت به خود خواهد گرفت ، اما درباره علی خطیر در ماه‌های اخیر آنقدر خبرهای منفی شنیده‌ایم که از یاد برده‌ایم همین معاون جوان بود که در جریان جدایی گرو و نویمایر توانست تخفیف قابل توجهی از این بازیکنان بگیرد تا باشگاه با کمترین ضرر مالی با آنها تسویه حساب کند.
 
شاید اگر خطیر در زمان حضور شیحی و یازالده نیز در باشگاه استقلال فعال بود، اتفاقات دیگری رخ می‌داد و چه بسا پرونده این دو بازیکن هم با ضرر مالی کمتری به سود استقلال خاتمه می‌یافت و مشکلات مالی کمتر می‌شد.
 
به هر حال نباید فراموش کنیم که خطیر در پستی قرار دارد که همواره با هجمه‌های بسیاری از سوی هواداران و جریان‌های رسانه‌ای مواجه بوده اما گاهی باید نیمه پر لیوان را هم دید و چشم بسته به این معاون باشگاه استقلال نتاخت ، اگر چه هیچ شکی نیست که او باید جلوی برخی رفتارهای حاشیه ساز خود را مانند آنچه برای شفر کرد( اتهام دلالی به او و عصبانیت مرد آلمانی برای پیگیری شکایتش ) بگیرد ، تا خود آتش بیار معرکه نشود !
 
ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین