پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:40 - 1398/04/31

آیین‌نامه امنیت شغلی کارگران مشاغل بزودی تعیین تکلیف می‌شود؛

خبر خوب برای کارگران مشاغل دقایقی پیش اعلام شد

معاون روابط کار وزیر کار با بیان اینکه آیین نامه امنیت شغلی کارگران مشاغل پروژه ای به زودی در دولت تعیین تکلیف می شود، از راه اندازی سامانه ثبت قراردادهای کار در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش کارگر آنلاین ، حاتم شاکرمی با اشاره به آخرین وضعیت تصویب آئین نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار در هیأت دولت با موضوع «ساماندهی قراردادهای کار در مشاغل غیرمستمر» که توسط وزیر سابق کار به هیأت دولت رفته بود، گفت: پیگیری‌های لازم برای تعیین تکلیف این آئین نامه ادامه دارد و در کمیته تخصصی کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است.
 
معاون امور روابط کار وزیر کار تاکید کرد: پس از تعیین تکلیف آئین نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار در کمیته تخصصی، موضوع به کمیسیون اقتصادی دولت ارجاع داده خواهد شد و پس از نهایی شدن برای ارائه در هیأت دولت آماده می‌شود.
 
شاکرمی با بیان اینکه در حال پیگیری برای تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر آئین نامه ساماندهی امنیت شغلی کارگران مشاغل غیر مستمر در آینده نزدیک هستیم، گفت: موضوع امنیت شغلی ابعاد متفاوتی دارد که یکی از ابعاد آن ساماندهی کارگران مشاغل غیرمستمر خواهد بود.
 
سامانه ثبت قراردادهای کار به زودی اجرایی می‌شود
 
وی ادامه داد: در خصوص قراردادهای موقت و سفید امضا که امنیت شغلی را تهدید می‌کند، در این زمینه به سمت شفاف سازی حرکت کردیم و به زودی سامانه جامع روابط کار آغاز به کار خواهد کرد که یکی از سامانه‌های وابسته به آن سامانه ثبت قراردادهای کار است.
 
معاون روابط کار با تاکید بر اینکه با استقرار سامانه جامع روابط کار، باید تمام قراردادهای کار در سامانه ثبت شوند، درباره زمان راه اندازی قطعی سامانه گفت: در حال حاضر این سامانه در دو استان تهران و اردبیل به صورت آزمایشی اجرا شده است و در هفته آینده ۵ استان دیگر به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.
 
این مقام مسئول ادامه داد: سرورهای سامانه آماده و تجهیز شده اند و هفته آینده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نصب خواهد شد. به هر حال یک سامانه ملی و فراگیر است و حساسیت خاص خود را دارد. با این حال هفته گذشته سرورها و تجهیزات آماده شده اند و به زودی وارد فاز اجرا خواهد شد.
منبع : مهر 

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین