پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ94517:23 - 1398/05/11

در صورت انتقال بیمار برای معالجه، سازمان تامین اجتماعی هزینه سفر پرداخت می‌کند/هزینه سفر به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

خبر خوب مسافرتی برای مشمولین بیمه سازمان تامین اجتماعی

در صورت انتقال بیمار برای معالجه، سازمان تامین اجتماعی هزینه سفر پرداخت می‌کند/هزینه سفر به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
به گزارش کارگر آنلاین ، سازمان تامین اجتماعی در مواردی که معالجه بیمار مستلزم انتقال وی از روستا به شهر و یا از شهرستان به شهرستان دیگر باشد با رعایت شرایط هزینه سفر پرداخت می‌کند.
 
سازمان تامین اجتماعی به استناد ماده ۵۷ هزینه سفر و به استناد بند ۵ ماده ۶۲ قانون تأمین اجتماعی هزینه اقامت بیمار و همراه وی را پرداخت می‌کند.
 
بر این اساس در مواردی که معالجه بیمار مستلزم انتقال وی از روستا به شهر و یا از شهرستان به شهرستان دیگر باشد و درمان بطور سرپایی انجام شود، هزینه رفت و برگشت و همچنین هزینه اقامت بیمار و همراه (در صورت نیاز به همراه) پس از احراز شرایط قانونی پرداخت خواهد شد، مشروط بر اینکه امکان معالجه بیمار حسب گواهی پزشک معالج در محل وجود نداشته باشد و در صورت نیاز به اعزام، نحوه آن به تایید شورای پزشکی سازمان رسیده باشد.
 
مشمولین دریافت هزینه سفر:
 
کلیه بیمه شدگان اجباری، رانندگان برون و درون شهری، قالبیافان، کارگران ساختمانی، مقرری بگیران بیمه بیکاری، بیمه شدگان توافقی و بیمه شدگان اختیاری و افراد تحت تکفل آنان، مشمول دریافت هزینه سفر خواهند شد. 
بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد و مستمری بگیران مشمول کسر سرانه درمان مشمول قانون دریافت هزینه سفر نیستند.
 
نظر به اینکه صرفـا بیمه شدگان مزد بگیر مشمول دریافت غرامت دستمزد می‌باشند، بنابراین هزینه اقامت بیمار و همراه صرفا به بیمه شدگان اجباری که استحقاق دریافت غرامت دستمزد را دارند، قابل پرداخت می‌باشد.
 
میزان پرداخت هزینه سفر:
 
۱- هزینه سفر:
 
مبلغ هزینه سفر بر اساس وسیله نفلیه و به میزان بهای بلیط با نرخ مصوب (در مورد هواپیما، قطار و اتوبوس و کشتی) و نرخ مصوب اعلام شده توسط مراجع ذیصلاح (در مورد سواری) قابل پرداخت خواهد بود. در صورتیکه امکان اعزام بیمار بطور نشسته مقدور نباشد، لزوم اعزام بیمار با سواری دربست و با تعداد بلیط مورد نیازجهت مسافرت با اتوبوس یا قطار توسط شورای پزشکی تعیین خواهد شد.
 
بدیهی است در صورت نیاز بیمار به همراه مراتب نیز توسط شورای مذکور اعلام می‌گردد؛ که در این قبیل موارد مبلغ هزینه سفر بابت همراه بیمار نیز قابل پرداخت خواهد بود.
 
۲- هزینه اقامت بیمار و همراه
 
هرگاه درمان بیمار اعزامی بطور سرپائی انجام پذیرد معادل صد در صد غرامت دستمزد متعلقه به بیمار بابت هزینه اقامت و در صورت داشتن همراه معادل ۵۰ % متوسط حقوق یا دستمزد روزانه بیمه شده بابت همراه به وی پرداخت خواهد شد.
 
نحوه محاسبه هزینه سفر:
 
تعداد روز‌های سرپائی× غرامت دستمزد متعلقه روزانه = هزینه اقامت بیمار
 
۵۰% × تعداد روز‌های اقامت سرپائی × متوسط دستمزد روزانه بیمه شده = هزینه اقامت همراه
 
نحوه پرداخت هزینه‌ها:
 
در صورتیکه بیمار، متقاضی دریافت هزینه‌های اشاره شده بطور یکجا باشد پس از رفت و برگشت هزینه‌های مذکور را از شعبه اعزام کننده دریافت خواهد نمود ودر صورت نیاز به دریافت آن در دو مرحله، هزینه سفر برگشت و اقامت (در صورت استحقاق) را می‌تواند از شعبه مقصد دریافت نمایند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
سلام.بسیار کارخوبی است و ارزندی است ولی اینها مشکل پولی و همسازی حقوقهای جایگزین نمیشود شما بفکر همسازی حقوق ها باشید شاید درسال پنجاه تا اینطور باشند چه دردی از پولی انها را دوا خواهد کرد خواشمندیم بحث همسازی را انجام دهید متشکریم
خیلی کار خوبی ما میکنید انشالله خیر ببینید خدا کنه با همت شما عزیز ان همسان سازی صورت بگیرد که خیلی خوشحال میشویم
اگه انجام بشه کار خوبی هست.
من خودم چند سال گرفتار رفت و آمد به بیمارستانهای تهران بودم.
خیلی خوب است متشکرم
سوالی دررابطه مسافرت به مشهد اطلاعاتی میخواستم
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین