پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:08 - 1398/05/14

با ۲۰ سال بیمه‌پردازی هم بازنشسته می‌شوید

خبر خوب تامین اجتماعی برای بازنشستگی خبرنگاران اعلام شد

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد در صورتی که کارفرما لیست حق بیمه خبرنگاران را عادی رد کند، این لیست در کمیته‌های استانی مشاغل سخت و زیان‌آور بررسی می‌شود.
به گزارش کارگر آنلاین ، «محمدحسن زدا» با انتشار  پستی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با تبریک 17 مرداد (روز خبرنگار) به سختی و زیان‌آور بودن کار خبرنگاران اشاره کرد و نوشت: در حال حاضر خبرنگارانی که بخواهند با 20 سال سابقه بازنشسته شوند بر اساس مصوبه سخت و زیان آور بودن حرفه خبرنگاری می‌توانند به ادارات کار و به  کمیته‌ کارهای سخت و زیان آور مراجعه و پس از تایید آنها، سازمان تامین اجتماعی اقدام به صدور حکم بازنشستگی خبرنگاران مربوطه خواهد کرد.
 
وی در ادامه آورد: سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگی خبرنگاران با شرایط اشاره شده محدودیتی ندارد و در صورت ارائه درخواست متقاضیان به دبیرخانه کمیته‌های، مراتب را مورد تطبیق قرار می‌دهد و در صورت احراز سوابق بازنشستگی، مستمری آنها توسط سازمان تامین اجتماعی برقرار می‌شود.
 
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه نوشت: در صورتی که کارفرما لیست خبرنگاران را عادی رد کند در کمیته مورد بررسی قرار گرفته و خبرنگارانی که 20 سال متوالی و یا 25 سال متناوب به عنوان خبرنگار جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب شوند، می‌توانند حکم بازنشستگی دریافت کنند.   
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین