پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:00 - 1398/05/16

علت گرانی مسکن کجاست؟

پیگرد قضایی عباس آخوندی برای خسارت‌های مدیریت وی فراموش نشود

محاکمه وزیر مستعفی راه و شهرسازی به خاطر خسارت‌های برجا مانده از عملکرد وی در پنج سال گذشته، نباید به بوته فراموشی سپرده شود.
به گزارش کارگر آنلاین ، سایت جهان نیوز ضمن طرح این موضوع می‌نویسد: عباس آخوندی پنج سال در وزارت راه ‌و شهرسازی بود در این پنج سال رکود در حوزه مسکن حاکم شد،‌ با مسکن مهر مخالفت و حتی مقابله کرد و این مقابله پس از کناره‌گیری اجباری از وزارت راه هم ادامه یافت. متعاقب آن مسکن افزایش 100 درصدی در دوران وی داشت. رکود بازار مسکن رکود در صنایع وابسته این حوزه که تنها 100 صنعت وابسته به خود دارد را منجر شد.
 
 
در حوزه هوایی هم قرار بود هواپیمای نو به ناوگان هوایی کشور اضافه کند اما از 400 هواپیما تنها 4 فروند هواپیما سهم آسمان ایران شد. در حوزه تجهیز ناوگان هوایی که لزوم اورهال و اصلاح و تعمیر صنعت هوایی است، نیز فرصت را از دست داد. به جای آن کترینگ و تهیه غذای راه‌آهن را به خارجی‌ها سپرد. یعنی طعم قرمه‌سبزی ایرانی را با دستپخت اتریشی‌ها به مسافران قطار چشاند.
 
 
در حوادث و سوانح به جای مدیریت بحران بیشتر جنجال‌آفرینی کرد و به خانواده داغداری که جنازه سوخته عزیزشان را تحویل گرفتند بیان کرد که «جای نگرانی نیست، همه مسافران بیمه بوده‌اند.» با مردم هم رفتار خوبی نداشت و یک نمونه آن را در بازدید از فرودگاه مهرآباد و در پاسخ به انتقاد مردم دیدیم. به خانمی که از گرانی قیمت پارکینگ گلایه داشت پاسخ داد که «بایستی بیشتر ازت می‌گرفتند.» با خبرنگاران نیز تنش ایجاد کرد و میکروفن خبرنگاری را از او با عصبانیت گرفت و باقی ماجرا... .
 
 
البته در اواخر دولت روحانی نیز میان رئیس جمهور و وزیرش شکرآب شد. روحانی در جلسه دفاع از وزیر پیشنهادی‌اش اگرچه او را وزیر برند نامید اما از اینکه در حوزه مسکن کاری صورت نداده گلایه کرد و اظهار امیدواری نمود که در دور دوم این نقیصه جبران شود.
 
 
اخیرا روحانی به وزارت راه و شهرسازی سری زده است. وزارت راهی که با آمدن وزیر جدید امید زیادی به ترمیم ساختار گذشته آن وجود دارد. اما این پنج سال نیز مشکلات زیادی به کشور وارد شد و پیگیری پاسخگویی وزیر قبلی به نوعی سبب بازدارندگی از بروز مشکلات مدیریتی از این دست خواهد شد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین