پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:00 - 1398/06/23

دلار وارد کانال ۱۰هزار تومان می‌شود؟

خبر خوش یک اقتصاددان از کاهش قطعی قیمت دلار در روزهای آینده

سهراب دل‌انگیزان اعتقاد دارد: بعید است نرخ دلار کمتر از ۱۱ هزار تومان شود، اگر هم بشود باثبات نخواهد بود. شرایط و چهارچوب اقتصاد کشور طوری نیست که اکنون نرخ دلار زیر ۱۱ هزار تومان را بپذیرد زیرا عرضه دلار اضافه نیز در اقتصاد نداریم.
به گزارش کارگر انلاین ، دلار پس از کاهش نرخ و ورود به کانال ۱۱ هزار تومان، تقریبا روزهای باثباتی را پشت سر گذاشته است.
 
طی روزهای اخیر انتشار اخبار متفاوت سیاسی که می‌توان گفت بیان‌گر کاهش فشارها بر اقتصاد ایران بوده انتظار کاهش بیشتر نرخ دلار را در فعالان بازار ارز ایجاد کرده است. اما کاهش نرخ دلار تا کجا ادامه دارد؟
 
سهراب دل‌انگیزان، کارشناس اقتصادی می‌گوید: بعید است نرخ دلار کمتر از ۱۱ هزار تومان شود، اگر هم بشود با ثبات نخواهد بود.
 
وی ادامه می‌دهد: نرخ دلار همان حول و حوش ۱۱ هزار تومان می‌ماند، به این صورت که شرایط و چارچوب اقتصاد کشور طوری نیست که اکنون نرخ دلار زیر ۱۱ هزار تومان را بپذیرد زیرا عرضه دلار اضافه نیز در اقتصاد نداریم.
 
این کارشناس می‌افزاید: اما تثبیت قیمت‌ها و تثبیت شرایط و امیدوار شدن به سیستم اقتصادی و همچنین کاهش نااطمینانی، همه باعث می‌شود که تا حدودی روندها مثبت شود و جهش و شتابی که برای تورم داشتیم گرفته شود. همان‌طور که مشاهده می‌کنیم نرخ تورم ماه به ماه در حال کاهش است. می‌دانیم که نرخ تورم به معنی ارزان شدن نیست بلکه به معنی جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت‌ها است.
 
دل‌انگیزان نرخ تعادلی بازار برای دلار را ۱۱ هزار تومان می‌داند.
 
دل‌انگیزان تاکید می‌کند: نرخ تعادلی بازار برای دلار درحال‌حاضر ۱۱ هزار تومان بوده چون ما جایی برای عرضه بیشتر دلار هنوز سراغ نداریم تا نرخ آن را بتواند پایین‌تر بیاورد، ضمن اینکه تقاضای دلار هم در همین حد بوده که نرخ آن ۱۱ هزار تومان باقی بماند.
 
وی می‌گوید: اگر عرضه دلار بیشتر باشد قطعا نرخ آن پایین‌تر می‌آید اما درحال‌حاضر هیچ هیجانی برای خرید بیشتر دلار وجود ندارد. با توجه به اتفاق‌های تازه‌ای هم که رخ داده به نظر می‌رسد تقاضاهای کاذب حذف شوند و تنها تقاضاهای واقعی در بازار باقی بماند.
 
منبع: تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین