پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00000:44 - 1398/06/27

تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در یک قدمی اجرا قرار دارد

بالاخره تفحص از سازمان تامین اجتماعی آغاز می شود

احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در توضیح مراحل تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: متقاضیان تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، از توضیحات مسئولان مربوطه قانع نشدند و این تفحص در حال طی کردن مراحل قانونی خود است و به زودی تعیین تکلیف می‌شود.
به گزارش کارگر آنلاین ، احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره طرح تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی که در کمیسیون اجتماعی بررسی شد، گفت: آقای نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه، طرح تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی را مطرح کرد که برای بررسی به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.
 
نماینده مردم خدابنده در خانه ملت ادامه داد: متقاضی این تحقیق و تفحص به همراه مسئولان وقت سازمان تامین اجتماعی در جلسه کمیسیون مربوطه حاضر شدند و هر یک توضیحات خود را بیان کردند.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: آقای قاضی‌پور به عنوان متقاضی اصلی تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی سوالات خود را طرح کرد و سرپرست وقت سازمان تامین اجتماعی نیز درباره محورهای سوالات تفحص توضیح داد، ولی آقای قاضی‌پور اعلام کرد که از توضیحات قانع نشده است.
 
بیگدلی ادامه داد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس چون متقاضی تفحص از توضیحات سازمان مربوطه قانع نشد، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور پس از بررسی صحت موارد ذکر شده، سوالات و محورهای تفحص را برای اخذ توضیح کتبی به سازمان تامین اجتماعی ارسال کردند.
 
این نماینده مجلس با اشاره به برخی محورهای تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از محورهای مورد سوال، ریاست صندوق بازنشستگی کشوری بود که ماده ۱۷ قانون در تعیین ریاست صندوق بازنشستگی، رعایت نشده و ایشان شرایط قانونی برای ریاست این صندوق را نداشتند. همچنین منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی، منابع و مصارف و حق جلسات شستا، نوع خدمات بیمه‌ای و درمانی در مناطق محروم و نحوه اجرای طرح تحول سلامت در سازمان تأمین اجتماعی از دیگر محورهای مورد سوال در این تفحص است.
 
او تصریح کرد: تحقیق و تفحص مذکور در حال طی کردن مراحل قانونی خود است و به زودی در این باره تعیین تکلیف می‌شود.
 
بیگدلی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی موظف به پاسخگویی است و باید توضیحات خود را برای کمیسیون اجتماعی یا متقاضیان تحقیق و تفحص ارسال کند.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: در صورت قانع نشدن متقاضیان از توضیحات ارسالی، تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس به رای گذاشته می‌شود و اگر نمایندگان موافقت کنند، این تحقیق و تفحص کلید می‌خورد.
 
 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
با سلام .خدا خیرتون بده .لطفا تفحص از شعبات تامین اجتماعی هم پیگیری گردد علی الخصوص شعبه 3 میدان خراسان که فاجعه اس
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین