پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:45 - 1398/07/14

ورود شهردار تهران به موضوع عدم پرداخت 5 ماهه حقوق کارگران مترو

شهردار تهران در واکنش به عدم پرداخت حقوق کارگران متروی تهران گفت: اگر حقوق کارگران را بپردازیم، آن را از صورت وضعیت پیمانکاران کم می‌کنیم.
به گزارش کارگر آنلاین ، پیروز حناچی (شهردار تهران) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی در خصوص عدم پرداخت ۵ ماهه حقوق کارگران خط ۶ متروی تهران گفت: این موضوع را شنیده‌ام و از همکارانم در متروی تهران توضیح خواستم که چرا این اتفاق افتاده است. 
 
وی در پاسخ به این سوال که براساس قانون کار، اگر پیمانکار نتواند حقوق کارگران را بپردازد، کارفرما موظف است،‌ بدهی کارگران را پرداخت کند، اظهار داشت: اگر قانون چنین ظرفیتی را دیده باشد، به سمت قانونی عمل کردن می‌رویم و اگر حقوق کارگران را بپردازیم، آن را از صورت وضعیت پیمانکاران کم می‌کنیم. 
 
براساس گزارش ایلنا، کارگران خط ۶ متروی تهران، بین ۳ تا ۵ ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند، این مساله در آخرین جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه، فرنوش نوبخت (مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران) اعلام کرد؛ حقوق پرسنل رسمی متروی تهران پرداخت شده است و آن دسته‌ای که طرف قرارداد با پیمانکاران هستند، حقوق خود را دریافت نکرده‌اند که این مساله با واکنش دبیر کل خانه کارگر روبرو شد. علیرضا محجوب، با اشاره به تبصره یک ماده ۱۳ قانون کار،  گفته بود؛ «مطالبات کارگران جزو دیون ممتازه بوده و اگر پیمانکار نتواند، حقوق کارگران را بپردازد، کارفرمایان موظفند بدهی پیمانکاران به کارگران را برابر رای مراجع قانونی از محل مطالبات پیمانکار، منجمله ضمانت حسن انجام کار، پرداخت نمایند.»
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین