پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:14 - 1398/07/30

دو راهکار پیشنهادی برای خانه دار شدن کارگران

خبر خوش برای کارگران متقاضی خانه

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه دولت باید برای تأمین مسکن کارگران زمین و وام ارزان قیمت ارائه کند گفت:کارگران از طریق تعاونی های مسکن ویژه کارگران می توانند صاحب خانه شوند.
به گزارش کارگر آنلاین ، هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره تأمین مسکن کارگران (تامساد)گفت: بهترین روش صاحب خانه شدن کارگران شرکت های تعاونی مسکن کارگران هستند،نه اینکه کارگران با شرکت های انبوه سازی بخواهند صاحب خانه شوند. تعاونی هایی که خاص کارگران باشد می تواند زمینه ای برای خانه دار شدن کارگران باشد. به طور مثال تعاونی مسکن متعلق به یک مجموعه مشخص می تواند زمینه برای صاحب خانه شدن اعضای خود را داشته باشد. از این جهت راحت تر می تواند اقدام کند  که شرایط اقلیمی و منطقه ای و... درباره کارگران آن منطقه را می داند.
 
 
ابوی افزود:دولتی اگر  می خواهد به کارگران کمکی کند، پیشنهاد ما این است که زمین را به قیمت دولتی ارزان به شرکت های تعاونی کارگران بدهند، شرکت تعاونی در یک بازه زمانی مشخص با برنامه ریزی مشخص کار را تکمیل کند و تحویل متقاضیان دهد.
 
 دبیرکل کانون عالی انجمن صنفی کارگران با بیان اینکه دولت در دو معقوله تأمین زمین،وام ارزان قیمت برای تأمین مسکن اقدام کند اظهار داشت:کارگران با طرح هایی مانند مسکن اجتماعی، مسکن مهر نمی تواند صاحب خانه شود. کارخانه و صنف های مختلف باید از طریق تعاونی های مسکن کارگران خود را صاحب خانه کنند.
 
وی ادامه داد:با این روش شرایط برای خانه دار شدن کارگران راحت تر است. چرا که شاید کارفرما با قرار دادن زمینه های تشویق شرایط را برای خانه دار شدن کارگران راحت تر فراهم کند.
 
انتهای پیام/
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین