پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ65118:03 - 1398/08/18

۵۰ هزار میلیارد ریال برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافت

اولین مبلغ همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافت +جزییات

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با همکاری مجلس و دولت ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافته است،
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با همکاری مجلس و دولت ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافته است،
 
عبدالرضا عزیزی روز شنبه در همایش تجلیل از بازنشستگان شهرستان گچساران افزود: این میزان اعتبار برای عملی شدن طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشور اختصاص یافته است و کمتر از بودجه مورد نیاز برای اجرای این طرح است.
 
وی اظهار داشت: دولت ابتدا یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری برای تحقق این امر پیش بینی کرده بود و با تلاش مجلس به بیش از سه برابر افزایش یافته است.
 
او عنوان کرد: به دلیل اینکه وارد کردن فشار بر دولت برای تامین اعتبار باعث چاپ اسکناس و در نهایت افزایش تورم می شود گفت: مجلس شورای اسلامی نمی تواند بیشتر این برای تامین بودجه همسان سازی حقوق بازنشستگان دولتمردان را تحت فشار قرار دهد و به دنبال راهکاری های منطقی تری است.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:میزان حقوق بازنشستگان در سه بخش سال‌های ۸۸،۹۰ و بعد از سال ۱۳۹۰ پرداخت می شود که با توجه به افزایش ۵۰درصدی حقوق بازنشستگان در سال های اخیر بازنشستگان سال های پیش خواستار افزایش به میزان سال‌های پس از ۱۳۹۰هستند.
 
عزیزی با بیان اینکه در سال های اخیر حقوق بازنشستگان به طور چشمگیری افزایش یافته است گفت:با این وجود حقوق برخی از بازنشستگان متناسب با تورم و حداقل مخارج مورد نیاز آنان نیست.
وی اظهار داشت: بهره مند شدن بازنشستگان از مزایایی مانند خرید جهیزیه، تسهیلات بانکی مسکن و ازدواج بدون سپرده گذاری از برنامه های امید بخش برای بهبود معیشت بازنشستگان است که در لایحه خدمات کشوری برای آن اعتبار پیش بینی شده است.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت:تعیین حقوق بازنشستگان به میزان ۹۰درصد شاغلان در کمیسیون مدیریت قانون خدمات کشوری تصویب شده است.
وی گفت: تعیین سقف پرداخت  حقوق مستمر به میزان هفت و غیر مستمر به میزان ۱۴ برابر از دیگر مصوبات این کمیسیون است و بر اساس این مصوبه در صورتی که حداقل حقوق شرکت با دستگاه اجرایی ۲۰ میلیون ریال است جداکثر حقوق پرداختی ۲۸۰ میلیون ریال خواهد بود.
 
او گفت: تعیین بازه زمانی سه ساله برای اجرایی شدن قانون خدمات کشوری از دیگر مصوباتی است که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.
 
عزیزی ابراز داشت: ساماندهی نیروهای قراردادی و حجمی و تبدیل وضعیت به پیمانی از دیگر مصوبات کمیسیون مشترک مدیریت خدمات کشوری است.
 
وی بیان کرد: استفاده بازنشستگان از امکانات رفاهی از دیگر نیازهایی است که در لایحه مدیریت خدمات کشوری پیش بینی شده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با یادآوری تورم،وضعیت اقتصادی کشور و پایین بودن حقوق بازنشستگان اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از تمام ظرفیت های قانونی خود برای پیگیری مطالبات بازنشستگان بهره خواهد گرفت.
 
غلامرضا تاجگردون با اشاره به اینکه بازنشستگان به عنوان افرادی که سال ها در سنگرهای مختلف برای کشور تلاش کرده اند و اکنون نیازمند حمایت برای داشتن یک زندگی خوب هستند بر ادامه تلاش و تعامل مجلس و دولت برای تامین حقوق این قشر تاکید کرد.
 
وی با بیان اینکه سالهاست که خانه امید بازنشستگان گچساران احداث شده اما فعالیتی ندارد از فرماندار گچساران خواست تا با برگزاری شورای اداری این شهرستان نواقص این مرکز برطرف و خانه امید فعال شود.
 
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی استان را بیش از ۱۱ هزار خانوار ذکر کرد.
عباس نورمحمدی افزود: ۷۱ هزار و ۴۲۶ نفر بیمه شدگان اجباری، ۲۴ هزار و ۳۰۰ نفر بیمه شدگان اختیاری، یکهزارو ۳۹۴ نفر قالیباف ، ۱۲ هزار نفر کارگر ساختمانی و یکهزارو ۴۴ نفر بیمه شده توافقی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی استان هستند.
وی تعهدات این سازمان را شامل مستمری‌های بازنشستگی، از کار افتادگی، بازماندگان، مقرری بیمه بیکاری، کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری و کمک هزینه وسایل کمک پزشکی اعلام کرد.
 
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود افزایش حقوق بازنشستگان در سال گذشته اما بیمه شدگان این بخش نیازمند توجه برای بهبود وضعیت معیشت هستند.
 
عباس نورمحمدی از روسای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که در این همایش حضور داشتند خواست تا برای افزایش کمک های دولتی به سازمان تامین اجتماعی چاره اندیشی کنند.
 
وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک موسسه خودگردان و متکی به درآمدهای بیمه شدگان ۵۳درصد از جمعیت ایران را زیر پوشش دارد.
 
رئیس کانون بازنشستگان کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اینکه حقوق برخی از بازنشستگان کمتر از ۱۰ میلیون ریال است گفت: افزایش حقوق مهمترین خواسته این قشر دوران دیده است.
 
محمد انبازپور با بیان اینکه سه کانون بازنشستگان در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارد اظهار داشت: کمبود مکان مهمترین مشکل این کانون هاست.
 
پنجم شهریور روز تکریم بازنشستگان نام دارد اما به دلیل همزمانی با ماه های محرم و صفر آئین تجلیل از بازنشستگان به آبان ماه موکول شد.
 
در پایان این آئین که در سالن آموزش و پرورش شهر دوگنبدان برگزار شد از بازنشستگان نمونه گچساران تجلیل شد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
حقوق دو میلیون بازنشست شده ام با. سی سا ل خدمت
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین