پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ11018:17 - 1398/08/20

وزارت کار: از اخراج ۲۰۰ هزار کارگر جلوگیری کردیم

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری گفت: در شش ماهه اول سال جاری با پیگیری‌ها در حل و فصل مشکلات بنگاههای اقتصادی بیش از ۲۰۰ هزار فرصت شغلی تثبیت و از خروج نیروی کار از بنگاه‌ها جلوگیری شد.
 
به گزارش کارگر آنلاین ، کریم یاوری اعلام کرد: وزیر تعاون کار  رفاه اجتماعی بر حمایت موثر و جدی در جهت  تثبیت اشتغال نیروی کار در بنگاه‌های اقتصادی تاکید دارد و دستورات  موکدی به تمامی زیر مجموعه‌های این وزارتخانه صادر کرده است. مشکلات بنگاههای اقتصادی بدواً می بایستی توسط کارفرمایان ، مدیران و سهامداران و مالکان بنگاهها حل و فصل شود و در صورت ادامه مشکل  وزارتخانه ها و دستگاههای صادر کننده مجوز برای فعالیت بنگاه باید به صورت موثر در حل و فصل  مشکلات  اهتمام ورزند.
 
مدیرکل حمایت از پایدار مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، گفت: در شش ماهه اول سال جاری با پیگیری و تلاش مسئولان کشوری و استانی در حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و همراهی و همکاری موثر کارگران، کارفرمایان، کار آفرینان و مدیران بنگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذیربط و بانک‌ها و بیمه‌ها بیش از ۲۰۰ هزار فرصت شغلی تثبیت و از خروج نیروی کار از بنگاه‌ها جلوگیری شد.
 
وی افزود: تا پایان شهریورماه جاری بیش از ۱۲۰۰ بنگاه مشکلدار شناسایی و رصد و پیگیری حل و فصل  مشکلات آنها در دستور کار کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استانها و ستاد تسهیل و رفع  موانع تولید قرار گرفته است.
 
یاوری اعلام کرد: بدیهی است در صورت نیاز، مشکلات بنگاه‌ها در کار گروه‌های تسهیل  و رفع موانع تولید به ریاست استانداران و عضویت دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانک‌های عضو کارگروه در مرکز هر استان مورد بحث و بررسی و رسیدگی و حل و فصل  قرار می گیرد.
 
نماینده  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی به وضعیت بنگاههای مشکلدار اعلام  کرد: یکی از وظایف اصلی این وزارتخانه صیانت از نیروی کار شاغل در بنگاه‌های اقتصادی است و برای صیانت از اشتغال و نیروی کار موجود در بنگاه‌ها حسب تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این وزارتخانه  در این  مسیر در تمامی کارگروه‌های مرتبط حضوری فعال  و موثر دارد.
 
یاوری گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کشور نیز در حمایت از رونق تولیدئمستمراً جلسات  رسیدگی و حل و فصل  موانع تولید  را در دستور کار دارد.  
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین