پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:18 - 1398/08/26

بازار خودرو در انتظار ریزش قیمت‌ها

آخرین خبر ها از وضعیت کاهش قیمت خودرو ها پس از افزایش نرخ بنزین

در شرایطی که با افزایش نرخ بنزین پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها در بازار خودرو روند کاهشی به خود بگیرد، امروز هر دستگاه پراید در بازار 48 میلیون و 500 هزار تومان قیمت‌گذاری شد.
به گزارش کارگر آنلاین ، تجربه نشان داده افزایش قیمت بنزین در دنیا عاملی برای کاهش تمایل مردم به خرید خودرو و در نتیجه کسادی بازار خودرو است. این اتفاق در بازار خودرو ایران نیز دور از انتظار نیست و برخی فعالان بازار خودرو معتقدند روند قیمتی بازار خودرو کاهشی خواهد بود.
 
در بازار خودرو امروز هر دستگاه پراید با قیمت 48.5 میلیون تومان معامله شد و در مورد پژو 206 تیپ 2 نیز می‌توان به قیمت 86 میلیون تومانی این خودرو اشاره کرد.
 
همچنین هر دستگاه پژو 206 تیپ 5 با قیمت 105 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت پژو پارس و پژو 405 جی ال ایکس نیز در بازار طی روزهای اخیر تغییری نداشته و به ترتیب 100 میلیون تومان و 76.5 میلیون تومان معامله می‌شوند. قیمت رانا نیز از 83 میلیون تومان طی روزهای اخیر به 84 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.
 
 
در مورد قیمت سمند LX نیز باید به نرخ 81 میلیون تومانی خودرو در بازار اشاره کنیم. همچنین هر دستگاه تیبا صندوق‌دار به قیمت 58 میلیون تومان و تیبا هاچ بک به قیمت 61 میلیون و 700 هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.
 
قیمت ساندرو استپ‌وی نیز در بازار به 198.5 میلیون تومان رسیده و هر دستگاه سراتو نیز به قیمت 302 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. 
 
* خرید و فروش راکد است
 
محمد مولایی یک فعال بازار خودرو به فارس گفت: امروز خرید و فروش خودرو در بازار راکد بود و با توجه به تاثیر رشد قیمت بنزین بر قیمت خودرو، خریداران فعلاً برای خرید دست نگه داشته‌اند.
 
وی افزود: هرچند قیمت روی کاغذ برخی خودروها در اثر رشد نرخ ارز، کمی بالا رفته اما خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد و مردم منتظرند تا اثر قیمت جدید بنزین را بر نرخ خودروها مشاهده کنند.
 
در مورد کنترل قیمت‌ها در بازار، رضا رحمانی وزیر صنعت نیز گفته است: برای صیانت از حقوق مردم و جلوگیری از سوء استفاده گری برخی سودجویان،​ پس از اصلاح نرخ بنزین​، مقرر کرده ایم که هیچ افزایش نرخی در کالاها نباید داشته باشیم و با این حال هر گونه افزایش قیمت، تخلف محسوب می شود.
 
وی افزود: برنامه تثبیت قیمت‌ها ادامه دارد و مهمترین کار ما این است که جلوی دلال بازی را بگیریم.
 
رحمانی با بیان اینکه اصلاح صنعت خودرو را آغاز کرده ایم، گفت: به علت‌های مختلف از جمله میزان بالای مصرف سوخت و برای حفظ محیط زیست و ایمنی از خودروسازان خواسته‌ایم تولید خودرو‌های قدیمی را متوقف کنند و خودروی جایگزین باید مصرف پایین و ایمنی بالا داشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه توسعه ساخت خودرو‌های برقی در دستور کار قرار دارد، افزود: با شرکت‌های معتبر جهان وارد مذاکره شدیم و مردم آثار این تصمیمات را خواهند دید.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین