پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:01 - 1398/08/26

دستور مهم روحانی برای پرداخت کمک‌های معیشتی از فردا/ اعتراض حق مردم است، اما حساب اعتراض از اغتشاش جداست

خبر خوب و مهم معیشتی و نقدی رئیس جمهور دقایقی پیش برای مردم منتشر شد

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری : رئیس جمهور عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به حوادث ۳ روز گذشته تاکید کرد: اساس و هدف دولت در طرح حمایت معیشتی، کمک به خانوارهای متوسط و کم درآمد است که در شرایط تحریم اقتصادی، به لحاظ معیشتی تحت فشار هستند.
به گزارش کارگر آنلاین ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی اظهارداشت: برای این کار سه راه بیشتر نداریم، یا باید مالیات مردم را افزایش دهیم و از محل درآمد حاصل از آن پرداخت ها را انجام دهیم، یا باید نفت بیشتری صادر کنیم و از محل آن این هزینه ها را تامین کنیم و  یا باید از یارانه ها بکاهیم و از محل آن به خود مردم نیازمند برگردانیم.
 
روحانی ادامه داد: فروش نفت ما با محدودیت هایی مواجه است و اگر محدودیت هم نداشتیم، پول نفت برای اینگونه مصارف مناسب نیست، در سال ۱۳۹۰ ما ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم اما امروز شرایط متفاوت است.
 
رئیس جمهور افزود: میزان اخذ مالیات را هم بخاطر شرایط اقتصادی جامعه نمی توانیم زیاد افزایش دهیم و دریافت مالیات از مردم باید متعادل باشد.
 
روحانی با بیان اینکه ماه های متمادی این موضوع مطرح بود که چگونه می توانیم از اقشار ضعیف حمایت کنیم تا زمانی که گشایشی ایجاد شود، گفت: در این دولت تلاش کردیم تولید بنزین را افزایش دهیم . در سال ۹۲بنزین تولیدی در کشور ۵۶ میلیون لیتر در روز بود که این رقم را در سال ۹۸ به ۱۰۷ میلیون لیتر رساندیم و در بنزین خودکفا شدیم ، قبلا میلیاردها دلار برای واردات بنزین هزینه می شد ضمن اینکه با مشکلات خاصی برای خرید و واردات بنزین نیزمواجه بودیم.
 
روحانی با اشاره به افزایش مصرف بنزین درکشور، افزود: مصرف بنزین در سال گذشته و اوایل امسال رو به فزونی گرفت و به طور متوسط  ۹.۷ درصد رشد کرد، و مصرف روزانه ما امسال ۹۷ میلیون لیتر بود که اگر همین روند ادامه داشته باشد  در سال ۱۴۰۰ ما مجددا وارد کننده بنزین می شدیم.
 
اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین