پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ10111:12 - 1398/08/27

خبر خوش سخنگوی هیئت رئیسه مجلس برای بنزین اعلام رسمی شد

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس مقرر شد هر چه سریع‌تر درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین را به حساب مردم واریز کنند.
به گزارش کارگر آنلاین ، اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی روز گذشته مجلس  در تشریح نشست غیرعلنی صبح امروز پارلمان اظهار داشت: سران سه قوه طرح افزایش قیمت بنزین را به تصویب رساندند که به تأیید رهبر معظم انقلاب رسیده و لازم‌الاجرا شد.
 
وی افزود: پیش از این مجلس قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را به تصویب رسانده بود، اما دولت بر نحوه اجرای آن تأخیر ایجاد کرد.
 
وی ادامه داد: نهایتاً مقرر شد که کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با همراهی مرکز پژوهش‌ها ایرادات وارد بر شیوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها را برای کاهش فشار بر مردم بررسی و رفع ایراد کند.
 
عباسی همچنین یادآور شد: در جلسه غیرعلنی همچنین مقرر شد هر چه سریع‌تر درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین را به حساب مردم واریز کنند.
 
وی در تشریح دیگر جزئیات نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: همچنین در خصوص نظارت بر قیمت‌ها مقرر شد قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های نظارتی به همراه کمیسیون اقتصادی مجلس و سایر کمیسیون‌های تخصصی، بررسی‌های لازم را انجام دهند تا افزایش قیمت بنزین به سایر کالا‌ها تسری پیدا نکند و بازار مدیریت شود.
 
وی ادامه داد: با توجه به نظرات رهبر معظم انقلاب، مجلس در تلاش است به نحوه‌ای شایسته فواید اجرای طرح افزایش قیمت بنزین را به نفع مردم در نظر بگیرد و از این مسئله حمایت کند.
 
وی عنوان کرد: اشکالات و ایراداتی که در بحث افزایش قیمت بنزین وجود دارد باید برطرف شود تا مردم دچار خسارت و زیان نشوند.
 
وی در مورد زمان و شیوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین گفت: در این خصوص ایراداتی وجود داشت که نمایندگان آن را بررسی کردند، اما بحثی در خصوص استیضاح مطرح نشد، هر چند ایراد و انتقاد به زمان اجرا و شیوه آن وارد شد، اما در حال حاضر طرح اجرایی شده، لذا همه موظفند طبق اصل ۱۷۶ قانون اساسی از آن حمایت کنند و این مسیر را ادامه دهند.
 
وی اضافه کرد: لازم است این نکته نیز گفته شود که در آینده اصلاحاتی را در خصوص افزایش قیمت بنزین شاهد هستیم که به سود مردم خواهد بود و دچار زیان نخواهند شد.
 
وی گفت: با توجه به اینکه جوانب مختلف طرح افزایش قیمت بنزین بررسی شده است، پیشنهاداتی نیز در این خصوص مطرح شد، اما طرح ۲ و ۳ فوریتی توقف افزایش قیمت بنزین اعلام وصول نمی‌شود و قرار است کمیسیون‌های تخصصی مجلس در خصوص چگونگی اجرای بهتر این طرح با نظر به آنچه که سود مردم است، تصمیم بگیرد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین