پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:46 - 1398/08/29

کارشناس ارشد مسکن از کاهش دوباره قیمت مسکن در تهران خبر داد+تحلیل دقیق

کارگر آنلاین : یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: قیمت خانه در مناطق مصرفی تهران در حال کاهش است و این نشان می‌دهد بازار به سمت واقعیت حرکت می‌کند.
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از ایسنا؛ عید آگشته اظهار کرد: در مهرماه امسال دیدیم که قیمت آپارتمان در مناطق شمالی تهران اندکی افزایش یافت. در عین حال قیمت‌ها در مناطقی مثل ۴، ۵، ۱۴ و ۱۵ که نگاه مصرفی به مسکن وجود دارد کاهش پیدا کرد. این یعنی بازار به سمت واقعیت حرکت می‌کند و واقعیتی که وجود دارد با بازار امروز همخوانی ندارد.
 
وی افزود: یک حباب در بخش مسکن ایجاد شده که تا این حباب شکسته نشود بازار رونق نخواهد گرفت.
 
این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که رکود، حداقل تا پایان سال در بازار مسکن ماندگار خواهد بود گفت: البته تا زمانی که «اقتصاد سیاسی» و «سیاست اقتصادی» ما با یکدیگر هماهنگ نشوند، نه در حوزه مسکن بلکه در حوزه صنعت نیز مشکلی رفع نخواهد شد. در حال حاضر هزینه جابه‌جایی پول برای صادرکنندگان و واردکنندگان بیش از ۲۲ درصد است که این مساله در قیمت کالایی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد تاثیرگذار است.
 
آگشته، شاخصه مهم اقتصاد ایران را سیاسی بودن آن دانست و گفت: ما جزو کشورهایی هستیم که کاملا اقتصاد سیاسی داریم. اصلاح قیمت کالاهای استراتژیک از دستور کارهای دولت‌ها در تمام دنیا است و تا این‌جا کسی مشکلی ندارد اما وقتی می‌دانیم اقتصاد ما کاملا با سیاست آمیخته شده تصمیم را باید در زمان مناسب اتخاذ کنیم.
 
 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین