پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ62417:00 - 1398/09/12

۳ میلیون نفر، ماهانه از تامین اجتماعی مستمری می گیرند؛

خبر خوش اینستاگرامی رئیس سازمان تامین اجتماعی برای مستمری بگیران لحظاتی پیش اعلام شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴۳ میلیون بیمه شده در کشور را تحت پوشش دارد و از این جمعیت ۳ میلیون مستمری بگیر اصلی را تحت پوشش داریم که هر ماه از این سازمان مستمری دریافت می کنند.
به گزارش خبرنگار کارگر آنلاین ، محمد سالاری با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود نوشت:
 
"طی مراسمی، حسین صیاد به سمت مدیر کل حراست  سازمان تامین اجتماعی معارفه و از تلاش های محمدحسن ضیغمی مدیر کل سابق حراست این سازمان تقدیر شد.
 
دکتر  مصطفی سالاری  مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم معارفه و تکریم مدیرکل  حراست سازمان تامین اجتماعی که با حضور مدیران و معاونان سازمان حراست کل کشور، قائم مقام و معاونین سازمان تامین اجتماعی و مدیران واحدهای تابعه این سازمان برگزار شد، گفت: سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴۳ میلیون بیمه شده در کشور را تحت پوشش دارد و از این جمعیت ۳ میلیون مستمری بگیر اصلی را تحت پوشش داریم که هر ماه از این سازمان مستمری دریافت می کنند.
 
دکتر سالاری افزود: پرداخت به موقع مستمری  بازنشستگان و مستمری بگیران از اولویت های اصلی سازمان تامین اجتماعی است. پرداخت منظم تعهدات موجب آرامش خاطر مخاطبان این سازمان می شود و تلاش می کنیم بازنشستگان عزیز از بابت پرداخت به موقع مستمری نگرانی نداشته باشند.
 
وی با بیان اینکه ماهانه سازمان تامین اجتماعی ۹۶۰۰میلیارد تومان هزینه می کند، گفت: ۶۰ درصد این تعهدات مربوط به پرداخت مستمری ها است.
 
دکتر سالاری اظهار داشت: ۸۶۰۰ میلیارد تومان ماهانه از طریق وصول حق بیمه منابع تامین می شود که با وجود هزینه ۹۶۰۰میلیارد تومانی، یک هزار میلیارد تومان کسری منابع هر ماه داریم که از طریق سود  شستا و منابع دیگر جبران می شود.
 
وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد برای سازمان تامین اجتماعی هم بسیار مهم است، گفت: افزایش اعتبار دفترچه های درمانی از پیامدهای این برنامه است و در پی آن افزایش رضایتمندی و تکریم بیمه شدگان انجام می شود.
 
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه هر ماه ۲۲۰۰میلیارد تومان در بخش درمان توسط سازمان تامین اجتماعی هزینه می شود، اظهار داشت: این هزینه ها در بخش مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد انجام می شود.
 
دکتر سالاری، عدم وابستگی به بودجه  دولت را از شاخص های مهم سازمان تامین اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: تامین منابع این سازمان از طریق وصول حق بیمه ها است و در بخش های درمان، مستمری و سایر هزینه ها مصرف می شود.
 
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص بخش اقتصادی این سازمان نیز گفت: این سازمان برای مصارف آینده خود از محل حق بیمه ها سرمایه گذاری کرده و در سال های گذشته به سمت بنگاهداری رفته است. البته با تاکید رئیس جمهور محترم مبنی بر خروج از بنگاهداری صندوق های بیمه ای، به سمت سهامداری می رویم که این برنامه نتایج خوبی هم برای سازمان دارد. منبع: روابط عمومی تامین اجتماعی 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
سلام.جناب دکترفرمودیدکه درآمدسازمان ازبیمه پردازان کمترازهزینه بازنشستگان است صحیح میفرمایید زیراکارفرمایان بخصوص شرکتهای پیمانکاری ضمن تبانی باواحددرآمدشعب لیست درآمدپرسنل شان راغیرواقعی اعلام مینمایند.درصورتی که حق بیمه برمبنای دستمزدواقعی ازپرسنل کسرمیشودامابه سازمان پرداخت نشده ومسولین شعب نیزبرمبنای هوداظهاری کارفرماونه موادقانونی دردریافت لیست اقدام به گرفتن آن میکنندکه هم به ضرر بیمه شده وهم درآمدواقعی سازمان است.دراینجااشاره میکنم بعنوان مشت نمونه خرواربه پرونده بیمه ای۱۵۰۲۶۲۶۳خودم ومستمری۱۰۰۹۶۰۳۱۱۸ م که کارفرمالیست غیرواقعی برمبنای خوداظهاری تحویل میدادوسازمان نیزبدون اعمال قوانین آنرادریافت ودرسوابق اعمال مینمودکه پس ازاعتراضم پرونده بازرسی سه نفره تشکیل امابه دستورآقای دشتی مدیربازرسی وقت اداره کل استان البرزبدون نتیجه درواحدامورپیمانکاران شعبه سه بایگانی شدکه جای سوال است که چرااین آقاجلوبازرسی وحسابرسی موضوع راگرفت.وبعدازمدتی نیزشرکت پیمانکارآوای گل افشان امروز ظاهرا کم لم یکن شدتابیشترگندش درنیاید.
اگردرلیستهای ارسالی وقت بنده بررسی شودبعلت اعتراضم به کارفرما ایشان شش ماه آخرخدمتم تا پایان کاروبازنشستگیم رابه اصطلاح بالاترواریزتاجبران منافات گرددوحتی این موضوع هم بعنوان تخلف ازدیدهمکاران وقتتان موردتوجه قرارنگرفته...که چرا؟
تقاضای رسیدگی وحداقل احقاق حقوق سازمان رادریرابربالغ برسه هزارکارگر که به همین منوال حق بیمه شان ارسال میشده رادارم
علی برکت الله
سلام اقای مدیر عامل چرا ب بازنشتگان خودتون مزایاازقبیل روز مرد روز تامین اجتماعی وچند مزایای دیگه میدیذ ب مستمری بگیر نمدهید درصورتی که سرمایه مال مستمری بگیره
اقا تشکر ازشما بابت رسیدگی به بازنشستگان ازاینکه مارا با خودتان فرقی نگذاشتید مثل عیدی ووووغیره ممنون ستاد انتخابات بازنشستگان
30 سال حق بیمه دادیم اکنو ن برای دریافت حق خودمان دست گدایی به سوی مسئولین دراز میکنیم
با سلام و عرض ادب، پیرمردی لژ کار افتاده هستم با شصت و پنج سال و دارای پنج سر عایله و دریافتی سیصدهزار تومان، که متاسفانه حق از کارافتادگی کامل مت ضایع گردیده، و منبع دراند دیگری برای تامین معاش خانواده ندارم، به نظر شما چکار کنم،
با سلام لطفا در مورد عدم تعلق بیمه بیکاری به افرادی که در پروژه های قرار گاه خاتم الانبیا مشغول بوده اند و بدلیل پایان قرارداد اخراج شده اند
از مدیرکل تامین اجتماعی سوال فرمایید،،اداره کار و تعاون تایید شده ولی تامین اجتماعی آن را تایید نمی کند،،با 11سال سابقه کار
سلام آقای مدیر عامل بخدا من دارم ماهی 550هزار حق بیمه میدم کمرم شکست دیگه نمیشد توروخدا یه کاری کنید این حق بیمه ها کاهش پیداکند آخه باین وضع گرونی وکرایه خونه ها میشد بیمه پرداخت کرد
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین