پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:40 - 1398/09/22

دبیر اتاق مشترک ایران و عراق پاسخ داد:

آینده تجاری ایران و عراق چه خواهد شد؟

کارگر آنلاین : دبیر اتاق مشترک ایران و عراق می‌گوید: در چند هفته اخیر یک فضای هیجانی در بازار عراق ایجاد شده است. ممکن است در این شرایط پیش آمده صنایع غذایی ما با برخی مشکلات مواجه شوند.

به گزارش کارگر آنلاین ، شاهرخ شجری ،مدیرکل توسعه صادرات وزارت جهادکشاورزی عراق از ممنوعیت ۱۷ محصول کشاورزی به عراق خبر داده است. او در این باره گفته است: «در تولید ۱۷ محصول زراعی و باغی به خودکفایی رسیده و برای حمایت از تولید داخل واردات این محصولات را ممنوع کرده است این محصولات شامل ‌گوجه‌فرنگی، خیار، سیب‌زمینی، بادمجان، هویج، کنار، کاهو، ذرت، خرما، هندوانه، خربزه، سیر، پیاز، کدو، گل کلم، انار و کلم است.»
 


در همین حال دبیر اتاق مشترک ایران و عراق در پاسخ به این پرسش که آینده تجارت ایران و عراق چه می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: در چند هفته اخیر یک فضای هیجانی در بازار عراق ایجاد شده است. این اقدام اخیر علیه واردات کالاهای خارجی از فضای و شبکه‌های مجازی عراق نشات می‌گیرد. اینکه عراقی‌ها برخی کالاهای خارجی را به کشورشان ممنوع می‌کنند بیشتر نشان دهنده فضای ناسیونالیسمی است.
 



سید حمید حسینی افزود: عراقی‌ها به شدت به دنبال تقویت و حمایت از صنایع داخلی‌شان هستند. هرچند عراقی‌ها در بازارشان با کمبود کالا مواجه هستند اما آنها درصددند با تقویت برند داخلی نیازهایشان را پوشش دهند.
 


او اظهار کرد: ایران در بلندمدت خیلی به دنبال بازار عراق نیست؛ چرا که عدم امنیت اقتصادی در این کشور باعث شده که سرمایه‌گذاران در این بازار نگاه طولانی مدت نداشته باشند. همچنین ممکن است در این شرایط پیش آمده صنایع غذایی ما با برخی مشکلات مواجه شوند.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین