پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:49 - 1398/09/23

سازمان تأمین اجتماعی وظیفه اصلی خود را فراموش کرده است

افشین کلاهی رئیس مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران با اشاره به وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در کشور گفت: در شرایط کنونی این شرکت‌ها مشکلات بسیاری در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه بیمه دارند.

کارگر آنلاین:رئیس مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران افزود: یکی از مشکلات بیمه‌ای شرکت‌های دانش‌بنیان مسئله اجرای ماده 42 قانون تأمین اجتماعی است، بر اساس این قانون، مهلت یک ماهه‌ای برای رسیدگی به مسائل این شرکت ها و هیأت‌های تجدیدنظر تعیین شده است، حال اگر شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه اطلاعات و مدارک تأخیر داشته باشند جریمه می‌شوند امّا اگر سازمان تأمین اجتماعی در این عرصه تأخیر کند هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید از این رو باید یک زمان مشخص برای سازمان تأمین اجتماعی در نظر گرفته شود.
 


وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل نحوه رسیدگی به شکایات در سازمان تأمین اجتماعی و ترکیب هیأت تجدیدنظر است، این هیأت باید با حضور نماینده کارفرما، نماینده کارگر و نماینده سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شود اما در شرایط کنونی هیأت مذکور با حضور نماینده اتاق بازرگانی، نماینده تأمین اجتماعی و نماینده وزارت کار تشکیل می‌شود حال این سؤال پیش می‌آید که آیا با این ترکیب می‌توان رأیی به نفع شرکت‌های دانش بنیان صادر کرد.
 


وی با بیان اینکه متأسفانه در بدنه حاکمیتی حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان دیده نمی‌شود، گفت: در حوادث آبان ماه 163 ساعت اینترنت در کشور قطع شد و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در این مدت نزدیک به 10هزار میلیارد تومان از نظر مالی ضرر کردند امّا به این مسئله توجهی نشد و همکاران ما به تدریج در حال خروج از کشور هستند.
 


کلاهی افزود: در شرایط کنونی وقتی مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان به سازمان‌ تأمین اجتماعی می‌روند برای دریافت مفاصا حساب باید تعهد دهند که سازمان می‌تواند صورت حساب 10 ساله این شرکت‌ها را مورد بررسی قرار دهد.
 


رئیس مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران تصریح کرد: متأسفانه در شرایط کنونی سازمان تأمین اجتماعی وظیفه اصلی خود را فراموش کرده زیرا این سازمان از شرکت‌ها و افراد پول دریافت می‌کند تا خدمات ارائه کند اما الان این روند برعکس شده، حال باید مشخص شود که سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان خدماتی بوده یا سازمانی مطالبه‌گر است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
باسلام سازمان تامین اجتماعی تنها دستگاهی است که قدرتش از قوه قضائیه بیشتر است خودش برای مطالباتش کمیسیون برگزارمیکند خودش رای صادر میکندتمام حسابهای افراد را می‌بندد اموالشان را توقیف می‌کند حق هیچ گونه اعتراضی هم نداری فقط خیلی در حق شما لطف کند بدهی ظالمانه اش را تقسیط می‌کند مقصر مجلس است که چنین اختیار یکجانبه ای را با تصویب قانون برای تامین اجتماعی ایجاد کرده است
کارگاهی در سال 86 توسط سیل خراب شده و کلا تعطیل شده است بعداز دوازده سال حالا تامین اجتماعی حسابهای کارگاه را بسته و ادعا می‌کند ماقانونا می‌توانیم هرکاری را. انجام بدهیم
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین