پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:26 - 1398/09/25

پیش‌بینی قیمت سکه در روزهای آتی

در روزهای پرنوسان قیمت دلار، پیش‌بینی می‌شود قیمت سکه چه واکنشی نشان دهد؟ آیا عامل اصلی تعیین قیمت سکه در روزهای پیش‌رو نرخ ارز است یا اخبار جهانی احتمال اثرگذاری بیشتری بر بازار سکه طلا دارند؟

به گزارش کارگر آنلاین،قیمت سکه امامی در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۲۴ آذر ماه تا ساعت ۱۸ با ۸۹ تومان افزایش به چهار میلیون و ۴۱۰ هزار تومان رسید.
 


نمودار هفتگی قیمت سکه هم حاکی از یک روند نزولی در این بازار است.


 

اما در آینده چه خواهد شد؟ در روزهای پرنوسان قیمت دلار، پیش‌بینی می‌شود قیمت سکه چه واکنشی نشان دهد؟ آیا عامل اصلی تعیین قیمت سکه در روزهای پیش‌رو نرخ ارز است یا اخبار جهانی احتمال اثرگذاری بیشتری بر بازار سکه طلا دارند؟



در این مورد دنیای اقتصاد پیش‌بینی کرده است: دیروز نرخ دلار در بازار داخلی نزولی بود. با وجود این، دلار افت بسیار محدودتری را نسبت به سکه تجربه کرد. از سوی دیگر قیمت اونس طلای جهانی در آخرین روز کاری این بازار با رشد همراه شد. در حالی که سرنوشت توافق تجاری چین و آمریکا در روزهای اخیر مشخص شد، به نظر می‌رسد مفاد این توافق برای فعالان بازار جهانی نشانه‌ای از بهبود چشمگیر وضع اقتصاد دنیا نداشت و طلا واکنش معکوسی به نهایی شدن این توافق نشان داد. می‌توان بخشی از این مساله را ناشی از آن دانست که اثر این توافق پیش‌تر در بازار طلا منعکس شده بود. با وجود این مسیر قیمتی سکه در روزهای آتی مثل همیشه بیشتر متوجه تغییرات نرخ دلار داخلی خواهد بود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین