پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ42215:00 - 1398/10/02

دولت مکلف به افزایش حقوق کارکنان متناسب با افزایش نرخ تورم است

حقوق کارمندان دولت بیش از عدد اعلام شده رسانه ها افزایش می یابد+مصاحبه سخنگو

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: تمام تلاش خود را برای افزایش میزان درصد حقوق کارکنان خواهیم کرد چرا که افزایش 15 درصدی متناسب با نرخ تورم نیست.

کارگر آنلاین : محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با  خبرگزاری موج، با اشاره به اینکه نرخ تورم امسال 42 درصد از سوی مرکز آمار اعلام شده و از طرفی دولت 15 درصد افزایش را برای کارکنان خود در نظر گرفته است، افزود: با توجه به حکم قانونی مجلس در برنامه ششم توسعه، دولت مکلف به افزایش حقوق کارکنان متناسب با افزایش نرخ تورم است.
 


وی ادامه داد: دولت در حال حاضر 220 هزار میلیارد تومان برای حقوق کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران پرداخت می‌کند و برای هر یک درصد افزایش حقوق رقمی معادل 2 هزار و 200 میلیارد تومان نیاز است.
 


نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی دولت اعلام کرده 15 درصد افزایش حقوق خواهد داشت باید 33 هزار میلیارد تومان منابع جدید خلق و تأمین شود تا بتواند این میزان حقوق را به تمامی کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌گیران پرداخت کند.
 



۵ هزار میلیارد برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اعتبار در نظر گرفته ایم
 


سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق آمار بانک مرکزی نرخ تورم 42 درصد اعلام شده است، افزود: یکی از منابع مالیاتی ما در سال های گذشته، فروش نفت و میعانات گازی بوده که در حال حاضر تحت تاثیر تحریم ها قرار گرفته است لذا  مبالغی که ما سال های گذشته از طریق فروش نفت خام و میعانات گازی داشتیم و در بودجه عمومی کشور مطرح می شد، کاهش یافته است.
 


سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افزایش نرخ تورم باعث کاهش قدرت خرید همه حقوق بگیران شده است لذا باید احکام درآمدی و منابع جدید درآمدی دیگری برای بودجه در نظر گرفته شود.
 


خدا بخشی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس اقدامی در جهت افزایش حقوق کارکنان انجام خواهد داد، تصریح کرد: مجلس این موضوع را بررسی و تلاش خود را خواهد کرد تا فشاری به مردم  وارد نشود.
 


نماینده مردم الیگودرز در پایان با اشاره به تشکیل کمیسیون تلفیق بودجه 99 طی روزهای آینده، خاطر نشان کرد: در بحث اصلاح ساختار بودجه به موضوع جلوگیری از فرار مالیاتی و بازنگری در معافیت های مالیاتی که مورد توجه دولت قرار نگرفته است، تاکید خواهیم کرد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
چرا دولت جلوی فرار مالیاتی را نمی گیرد الان پزشکان و دندانپزشکان و صافکاران خودرو و مکانیکان و باطریسازان و ارایشگاههای زنانه مالیات واقعی را نمی دهند حدود هزار میلیارد برق غیر قانونی به بیت المال زیان وارد می کند در پاکدشت در محمد اباد قرچک در شهریار در کهریزک به طور فراوان دیده میشه الان روستای قلعه نو پاکدشت را بررسی نمایید تا ببینید چه خبر هست همه کنتور دارند ولی برق غیر قانونی دارند با جلوگیری از این کار و توجه بر عدالت مالیاتی مسلما هفت تا هشت هزار میلیارد درامد دولت بالاتر می رود
کاش الکی نباشه
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین