پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00022:59 - 1398/10/16

جزییات همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی از زبان مشاور وزیر آموزش و پرورش

مشاور وزیر در امور بازنشستگان گفت: در نظر داریم در گردهمایی با حضور وزرای کار و آموزش و پرورش برای افزایش اعتبارات ویژه همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی مذاکره کنیم.
به گزارش کارگر آنلاین،صافی مشاور وزیر در امور بازنشستگان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رسیدگی به فرهنگیان بازنشسته با سایر دستگاه‌ها اظهار کرد: برای حمایت از بازنشستگان طرح‌های متعددی از قبیل ایجاد باشگاه پیشکسوتان در دستور کار قرار گرفت که بر این اساس چند مرکز رفاهی و آموزشی در تهران، البرز و تبریز افتتاح شد.
 
 
 
او درباره مشکل همسان سازی حقوق بازنشستگان ادامه داد: به زودی گردهمایی در تهران ویژه بازنشستگان فرهنگی برپا خواهیم کرد تا اکنون که فصل تعیین بودجه در مجلس است به کمک نمایندگان مجلس اعتبار ویژه همسان سازی حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم.
 
 
 
صافی با اشاره به اینکه نامه‌ نگاری‌هایی به رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی انجام شده است، گفت: بر اساس اقدامات انجام شده ۶ هزار میلیارد تومان دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری اختصاص داد که نسبت به سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است البته در شرایط کنونی این میزان افزایش کافی نیست.
 
 
 
مشاور وزیر در امور بازنشستگان ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید تا پایان این برنامه همسان سازی به طور کامل انجام شود؛ بنابراین در گردهمایی پیش رو که با حضور وزرای کار و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود اهتمام لازم برای کمک به افزایش اعتبارات را داشته باشیم.
 
 
او اظهار کرد: افزایش اعتبارات، میزان پاداش پایان خدمت را افزایش می‌دهد و به دنبال تحقق این موضوع در حد امکانات موجود هستیم.
 
 
 اما و اگرهای به کار گیری فرزندان فرهنگیان بازنشسته
 
در ادامه صافی به موضوع به کارگیری فرزندان فرهنگیان بازنشسته اشاره کرد و گفت: در جلساتی که با وزیر کار و آموزش و پرورش داشتیم یکی از مشکلات اصلی بازنشستگان همین موضوع بوده است و در آموزش و پرورش پیشنهاد دادیم که این موضوع مورد توجه قرار گیرد که باید از طریق نیروهای کارشناس در وزارتخانه این موضوع بررسی شود و به نتیجه برسد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین