پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ11021:01 - 1398/10/21

حذف عکس کاغذی از دفترچه درمانی بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی

کارگر آنلاین:عکس دفترچه بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی بر روی دفترچه‌های درمانی چاپ و عکس کاغذی حذف می‌شود.
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در حال حاضر امکان دریافت و نگهداری عکس مخاطبان از طریق ارتباط آنلاین با سازمان ثبت احوال کشور در سیستم‌های سازمان تامین اجتماعی فراهم شده  و در زمان ارایه خدمات متمرکز دفترچه درمانی، نام‌نویسی و آرشیو پرونده الکترونیک عکس مخاطبان از پایگاه سازمان ثبت احوال دریافت و در پرونده بیمه‌شدگان ذخیره می‌شود.
 
 
به منظور دریافت عکس از پایگاه ثبت احوال، بیمه‌شدگان تامین اجتماعی که برای صدور، تمدید و یا تعویض دفترچه درمانی به شعب تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند لازم است کارت ملی هوشمند خود و اعضای خانواده خویش را ارایه کنند تا پس از ثبت شماره سریال مندرج در پشت کارت ملی هوشمند که ترکیبی از حروف و اعداد است نمایه عکس آنان از پایگاه سازمان ثبت احوال کشور دریافت شود.
 
عکس دریافت شده از پایگاه ثبت احوال، جایگزین عکس کاغذی شده و روی جلد دفترچه‌های درمانی مخاطبان چاپ خواهد شد. بدیهی است، در صورت عدم تطابق عکس دریافتی با عکس مندرج بر روی کارت ملی هوشمند، لازم است به سازمان ثبت احوال برای رفع مغایرت مراجعه کنند.
 
خاطرنشان می‌سازد، دریافت عکس مخاطبان از پایگاه ثبت احوال محدود به مرز جغرافیایی شعب تامین اجتماعی نبوده، این اقدام توسط همه واحد‌های اجرایی این سازمان اعم از شعبه، شعبه اقماری و کارگزاری‌های رسمی امکان‌پذیر است.
 
برای بیمه‌شدگانی که هنوز کارت هوشمند ملی خود را دریافت نکرده‌اند برای تعویض دفترچه درمانی آنان طبق روال سابق عکس کاغذی الصاق خواهد شد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
مگه قرار نیست دفترچه ها حذف بشه ؟
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین