پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ41314:14 - 1398/10/24

کمیسیون تلفیق مجلس اعلام کرد:افزایش قطعی مستمری و همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99 اجرا می شود

کارگر آنلاین: رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۳۹۹ گفت: براساس قانون بودجه سال ۹۹ کشور که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصویب شده است ،حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال آینده افزایش می یابد.
به گزارش کارگر انلاین ،غلامرضا تاجگردون اظهار داشت: این طرح که گام نخست همسان سازی حقوق بازشستگان تامین اجتماعی محسوب می‌شود در کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده تصویب شده و در صورت تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از سال ۱۳۹۹ اجرایی خواهد شد.
 
 
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: براساس این طرح ۵۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات دولت به تامین اجتماعی  پیش بینی شده است که ۳۰ درصد آن برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است.
 
-رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۳۹۹ عنوان کرد: براساس این طرح این اعتبار هر سه ماه یکبار به تامین اجتماعی پرداخت و این سازمان موظف است حقوق هر یک از بازنشستگان را براساس قانون ۱۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان افزایش دهد.
 
تاجگردون افزود: گزارشات کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۳۹۹ تا ۱۰ روز آینده به صحن علنی مجلس تقدیم می شود.
 
وی همچنین از افزایش درآمد دولت از طریق مالیات در سال آینده خبر داد.
 
تاجگردون توضیح داد: خانه های لوکس بالای ۱۰ میلیارد تومان ارزش و خودروهای با بیش از یک میلیارد تومان قیمت از سال آینده مشمول مالیات خواهند شد.
 
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۳۹۹ بیان کرد: واحدهای مسکونی خالی نیز از سال آینده مشمول پرداخت مالیات خواهند شد.
 
وی درباره مالیات ستانی از سپرده های بانکی گفت: این موضوع به دلیل امکان خروج سپرده های بانکی با توجه به نرخ سپرده ها،وضعیت تورم و نرخ تسهیلات در کمیسیون تلفیق تصویب نشد.
 
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۳۹۹با اشاره به اینکه مشاغل پزشکی از امسال موظف به اتصال به سامانه امور مالیاتی شد شد افزود: وکیلان و دفتر وکالت ها نیز از سال آینده ملزم به اتصال به این سامانه خواهند بود.
 
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت ابراز داشت: مالیات برمجموع درآمدهای اشخاص از بخش های مغفول بودجه است که باعث فرار مالیاتی می شود که کمیسیون تلفیق این امر را در برنامه خود قرار داده است.
 
تاجگردون تاکید کرد: بودجه سال آینده ۴۷۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که براساس برآوردهای کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کسری دارد.
 
وی با یادآوری نقش درآمدهای نفت در بودجه گفت: بودجه سال آینده براساس یک میلیون بشکه نفت بسته شده است.
 
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی  با اشاره اینکه در ابتدای سال جاری تحریم اقتصاد ایران باعث شد حداکثر تا ۱۵۰ هزار بشکه برای فروش نفت پیش بینی شود افزود: هم اکنون پنج برابر این میزان فروش نفت انجام می شود.
 
وی یادآور شد که نفت ایران تا قبل از تحریم ها تا  سقف دو هزار و ۷۰۰ میلیون بشکه به فروش رسید.
 
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی فروش اموال مازاد که دولت در لایحه بودجه امسال برای۵۰ هزار میلیارد تومان آن اعلام آمادگی کرده یکی از راهکارهای جبران کسری بودجه است که برای تحقق آن باید اختیارات بیشتری به بورس، وزارت اقتصاد و دارایی و سایر متولیان  داده شود.
 
تاجگردون داد: افزایش اختیارات دولت برای مولد سازی دارایی ها از اولویت های کمیسیون تلفیق برای تحقق این امر است که برای انجام آن یک کارگروه تشکیل شده است.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین