پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ33007:01 - 1398/10/27

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد:

جزییات ورشکستگی تامین اجتماعی+افزایش بیمه شدگان اختیاری از اجباری

کارگر آنلاین:قائم مقام سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بر اساس تحلیل‌های موجود هرساله حدود ۱۰ درصد به آمار مستمری‌بگیران این سازمان در بخش بیمه‌شدگان افزوده می‌شود گفت: اتفاق جدید ماجرا این است که در حوزه بیمه شدگان اجباری افزایش آنچنانی نداریم ولی شاهد رشد در بخش بیمه اختیاری،‌ قراردادی و توافقی هستیم.
 محمدحسن زدا در صفحه اینستاگرامی خود مطالبی ویدئویی تحت عنوان "دانستنی‌های تامین اجتماعی" منتشر می‌کند و به مرور برخی قوانین تامین اجتماعی می‌پردازد.
 
وی با طرح این پرسش که چرا می‌گوییم ورشکستگی در تامین اجتماعی موضوعیت ندارد؟ اظهار کرد: لفظ ورشکستگی برای سازمان‌های تامین اجتماعی در دنیا مفهوم ندارد. در ماده ۲۸ قانون تامین اجتماعی یک سهم سه درصدی برای دولت تعیین شده که باید بابت حق بیمه برای هرفرد به تامین اجتماعی بپردازد.
 
زدا افزود: این حق بیمه سه  درصدی فقط برای کمک مالی نیست بلکه نوعی تضمین است تا اگر صندوق به هر علتی دچار مشکل شد، دولت نقش ضمانتی‌اش را ایفا کند و نگذارد مردم دچار مشکل شوند. مردم نباید نگران باشند زیرا چیزی به اسم ورشکستگی نداریم و نقش دولت در صندوق‌های بیمه اجتماعی موجب رفع مشکل می‌شود.
 
قائم مقام سازمان تامین اجتماعی در ادامه با بیان اینکه روند افزایش و یا کاهش احتمالی تعداد بیمه‌شدگان توسط سازمان تامین اجتماعی به طور منظم رصد و تحلیل می‌شود گفت: سیستم تامین اجتماعی پویا و زنده است. بر اساس تحلیل‌های موجود هرساله  حدود ۱۰ درصد به آمار مستمری‌بگیران ما در بخش بیمه شدگان افزوده می‌شود. 
 
وی توضیحات بیشتری در این باره ارائه و اظهار کرد: اتفاق جدید ماجرا این است که ما در حوزه بیمه شدگان اجباری افزایش آنچنانی نداریم ولی شاهد رشد در بخش بیمه اختیاری،‌ قراردادی و توافقی هستیم.
 
زدا اضافه کرد: بنابراین در هرصورت تراز مالی و نقدینگی سازمان دچار لطمه و ریزش نشده است بلکه یک انتقال از بخش بیمه اجباری به بیمه اختیاری داشته‌ایم.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
خدا خیرتون نده چرا اونایی که چند سال پیش ثبتنام کردید الان به بهانه نداشتن کارت پایان خدمت حذف میکنید. مگه نگفتید پایان خدمت نیاز نیست.
کلا استفاده از بازنشستگان در کارگاهای تامین اجتماعی هم باید اجرا شود.
برای بیماران خاص بازنشستگی زودتر در نظر بگیریدبعد بیایید هر سال حق بیمه را دست کاری کنید
با سلام مدیر عامل محترم تامین اجتماعی خواهشمندم طبق تاریخ اعلام شده حقوق را پرداخت کنید
آقای قائم مقام وقتی که تأمین اجتماعی آنهمه مبلغ بیمه بالا برده است چه توقعی دارید مردم ایران بتوانند دراین وضعیت بد اقتصادی بیمه خود را پرداخت کنند.مثلأ درمورد رانندگان کامیون برون شهری مبلغ ماهیانه بیمه را ۵۶۰هزار تومان کرده اند. بنظر شما چطور یک راننده پایه یک با این حقوق کم میتواند بیمه خود را بپردازد.درضمن علاوه بر این هزینه هنگفتی نیز بخاطر معاینات پزشکی و غیره باید پرداخت کرد.مثلأ خود من هشت سال بیمه تأمین اجتماعی پرداخت کرده ام و بخاطر مشکلات مالی چندسالی نتوانستم ادامه دهم،حال که رفتم ادامه دهم به آنها میگویم شما مبلغ ماهیانه بیمه تأمین اجتماعی به من بگویید که چقدر میشود تامن بدانم که آیا قادر به پرداخت آن هستم یا نه ولی متأسفانه کارمندان شما درآن شعبه مذکور به من میگویند تو باید دوباره تمام معاینات پزشکی انجام بدهی تا بعد از آن به شما بگوییم که باید ماهیانه چند تومان بابت حق بیمه ات بپردازی.این درحالی است که من قبلأ عضو تأمین اجتماعی بوده ام.آقای قائم مقام یکی دیگر از کارهایی که باعث میشود مردم عطای تأمین اجتماعی را به لغایش ببخشند کمسیون پزشکی های تأمین اجتماعی است. لطفأ اگر امکان دارد این ایمیل را به آقای قائم مقام برسانید تا ایشان از مشکلات ما رانندگان پایه یک که کم هم نیستند و همگی دچار مشکلات گوناگون درسازمان تأمین اجتماعی هستند برسانید.مطمئن باشید اگر سیاست حال حاضر دراین سازمان ادامه پیدا کند بزودی شاهد ورشکستگی این سازمان خواهید بود.منتظر جواب آقای قائم مقام هستم. باتشکر
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین