پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:32 - 1398/10/27

قیمت جهانی طلا امروز

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۵۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید و در مسیر بیشترین افت هفتگی از هفته منتهی به ۸ نوامبر تاکنون قرار گرفت.

به گزارش کارگرآنلاین، در حالی که به دلیل عدم وجود خبری مهم در بازار که موجب تقویت یا تضعیف قیمت طلا شود، سرمایه گذاران فعلا از حجم معاملات خود کاسته اند، قیمت فلز زرد امروز اندکی رشد داشت اما نوسان چندان قابل توجهی را شاهد نبود.

اما در حالی که پس از ماه ها انتظار، بالاخره توافق تجاری میان آمریکا و چین به امضا رسیده و موجب افزایش اشتها برای ریسک پذیری شده است، قیمت طلا در مسیر ثبت بیشترین افت هفتگی در طی 2 ماه گذشته قرار دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1555 دلار و 14 سنت رسید و در مسیر بیشترین افت هفتگی از هفته منتهی به 8 نوامبر تاکنون قرار گرفت. قیمت فلز زرد از ابتدای هفته تاکنون 0.4 درصد افت داشته است. قیمت طلا در بازار آمریکا هم امروز با 0.4 درصد افزایش به 1556 دلار و 90 سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، تحلیلگر ارشد موسسه دیلی اف ایکس گفت: «به نظر می رسد که در کوتاه مدت خبر مهمی در بازار طلا وجود ندارد. معامله گران و قیمت ها در وضعیت صبر و انتظار قرار دارند.»

در همین حال، آمارهای جدید نشان می دهد که رشد اقتصادی چین در سال 2019 میلادی به پایین ترین رقم خود در طی 29 سال گذشته رسیده که ناشی از تاثیر مخرب جنگ تجاری بر دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

برایان لن، تحلیلگر بازار طلا در موسسه گلدسیلور سنترال گفت: «امسال و به دلیل تضعیف اقتصاد جهانی و تنش های ژئوپلتیک ما شاهد افزایش سرمایه گذاری ها در بازار طلا خواهیم بود.»

جنگ تجاری 18 ماهه میان آمریکا و چین موجب آسیب دیدن اقتصاد جهانی و رشد 18 درصدی قیمت طلا در سال گذشته میلادی شد. در هنگام بروز وضعیت های آشفته سیاسی و تجاری طلا یک محل امن برای سرمایه گذاری تلقی می شود.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین