پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:16 - 1398/10/27

عضو کمیسیون تلفیق مجلس:

کمیسیون تلفیق مجددا مالیات بر درآمد کارمندان را بررسی کند

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه مخالف مصوبه این کمیسیون درباره دوپله ای شدن مالیات بر درآمد کارمندان هستم، گفت: در این مدل کسانی که ۳میلیون تومان حقوق می‌گیرند همانند کسانی که ۲۱میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند باید ۱۰درصد مالیات بپردازند.

به گزارش کارگرنلاین به نقل از فارس، محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه این کمیسیون در کاهش پله‌های مالیاتی کارمندان از پنج پله به دو پله گفت: کاهش پله‌های مالیاتی کارمندان در جریان بررسی بند «الف» تبصره 6 لایحه بودجه 99 انجام شد. بنده در کمیسیون تلفیق با این شیوه مخالف بودم ولی متاسفانه به تصویب رسید. این مدل مالیاتی بی‌عدالتی محسوب می­شود.

وی ادامه داد: چراکه در این مدل کسانی که 3 میلیون تومان حقوق می‌گیرند همانند کسانی که 21 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند باید 10 درصد مالیات بپردازند. امیدواریم تبصره 6 لایحه بودجه مجددا مورد بررسی و رای گیری قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، اخیرا کمیسیون تلفیق مجلس در اقدامی عجیب، ضمن رد پیشنهاد دولت برای پنج پله ای شدن مالیات بر درآمد کارمندان در بند «الف» تبصره 6 لایحه بودجه 99، مصوب کرد مالیات بر درآمد کارمندان به صورت دو پله ای اخذ شود. کارشناسان اعتقاد دارند این مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس که به معنای کاهش چشمگیر مالیات افرادی است که حقوق های نجومی می گیرند، هم برخلاف عدالت است و هم موجب کاهش 5 هزار میلیارد تومانی درآمد دولت از این محل می شود.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین