پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ41306:39 - 1398/10/28

همسان سازی حقوق مستمری بگیران، اولویت دولت و سازمان تامین اجتماعی

معاون فرهنگی واجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: همسان سازی حقوق مستمری بگیران، اولویت سازمان تامین اجتماعی، دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از سازمان تامین اجتماعی، عادل دهدشتی در دیدار با اعضاء هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته، مستمری بگیر شهر تهران، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور و همچنین رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ایجاد و تقویت تعامل با شرکای اجتماعی، رسالت اصلی معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان دانست و افزود: احیاء شوراء راهبردی شرکای اجتماعی و برگزاری جلسات گفت و گو با هدف بحث و تبادل نظر و تحلیل مسائل درون سازمانی اقدامی موثر در جهت تقویت جایگاه شرکای اجتماعی است.
 
 
وی با بیان اینکه راه‌اندازی اتاق فکر به منظور بهره برداری از ظرفیت‌های شرکای اجتماعی، دانشگاهی و همچنین سازمان های مردم نهاد ضروری است؛ افزود: این اقدام در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی و ادارات کل زیر مجموعه قرار گرفته است؛ که با بهره گیری از نقطه نظرات پیشکسوتان باید تکمیل شود.
 
معاون فرهنگی واجتماعی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: بر اساس سیاست‌گذاری‌ها منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی به نقطه تعادل رسیده اما همچنان با نقطه ایده آل فاصله دارد.
 
به گفته دهدشتی، همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران از اولویت‌های سازمان تامین اجتماعی، دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
 
وی همچنین از پیگیری‌ها درخصوص پرداخت تسهیلات ضروری بیمه شدگان و مستمری بگیران در سال ۹۸، بهره‌مندی بازنشستگان و مستمری بگیران از طرح کرامت رضوی، نشست‌های هماهنگی جهت صدور کارت شناسایی، برنامه ریزی‌ برای برگزاری همایش‌های منطقه‌ای رئیسان و مسئولان کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیر کشور تا پایان سال خبر داد.
 
به گفته دهدشتی تقدیم لایحه سه جانبه‌گرایی به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز یکی از مهمترین مطالبات شرکاء اجتماعی محسوب می شود.
 
بی نظیر جلالی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه طی سخنانی کوتاه اظهار داشت: هر یک از انتظارات اهم مطالبات و دغدغه های معاونت فرهنگی و اجتماعی محسوب می شود؛ که در قالب ۳ طرح در نشست‌های اتاق فکر با حضور صاحب نظران نهایی می شود.
 
علی اصغر بیات رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر هم در این نشست خواستار افزایش میزان تسهیلات و اعزام شوندگان به طرح کرامت رضوی شد.
 
علی دهقان کیا رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر شهر تهران نیز در این دیدار بر اجراء همسان سازی حقوق مستمری بگیران و اصلاح ساختار سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد.
 
حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و عضو کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر شهر تهران هم با تاکید بر جایگاه معاونت فرهنگی و اجتماعی به مثابه نقش واسط جامعه ذینفعان و مدیریت کلان سازمان تامین اجتماعی و آموزش‌های فرهنگی در آگاهی‌بخشی و گفتمان‌سازی، سیاستگذاری اصولی در زمینه رفاهی به ویژه حوزه سلامت روح و جسم بازنشستگان و مستمری بگیران، توجه به ابعاد کرامت انسانی و تکریم بازنشستگان در برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی و اجتماعی را حائز اهمیت دانست و با اشاره به لزوم شفاف سازی در خصوص خود گردانی بیمارستان‌های ملکی خواستار تقویت همکاری‌های متقابل شد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
دولت یکماه با حقوق دریافتی ما سربکنه
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین