پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:20 - 1398/10/28

رمزگشایی درباره «رند کردنِ رو به بالا» در فرآیند کسر سهمیه از کارت سوخت

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تاکید می کند کسر شدن سهمیه از روی کارت سوخت شهروندان فقط در شرایطی اتفاق می افتد که سوخت گیری نیمه کاره باشد و برای کسانی که فرآیند سوخت گیری را طی می کنند، کسر سهمیه با پیمانه 3.99 لیتری به هیچ عنوان صحت ندارد.
به گزارش کارگر آنلاین ، بعد از اینکه شک و شبهاتی در رابطه با کم شدن خودکار سهمیه از روی کارت سوخت به میزان حدود دو لیتر به وجود آمد اکنون شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به صراحت اعلام می کند که این اتفاق فقط در شرایطی رخ می دهد که فرد وسط سوخت گیری کارت خود را از دستگاه خارج کند. او تاکید می کند این کسر سهمیه به هیچ عنوان در رابطه با افرادی که سوخت گیری را کامل انجام می دهند صحت ندارد.
 
 
از سویی او تاکید کرد فرضیه محاسبه کردن میزان سوخت بر اساس مضرب 3.99 به منظور جلوگیری از کسر روی سهمیه به هیچ عنوان درست نیست و صحت ندارد.
 
مهدی اسماعیلی رییس روابط عمومی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در رابطه با توضیح بیشتر در رابطه با کسر پیمانه 3.99 لیتری از روی سهمیه سوخت کارت و همچنین در نظر گرفتن مضربی در هنگام سوختگیری برای جلوگیری از کم شدن سهمیه ها به جام جم آنلاین گفت: روند به این صورت نیست که از روی سهمیه چیزی کسر شود. ما چیزی به نام کسر کردن بدون دلیل سهمیه از روی کارت سوخت نداریم و نخواهیم داشت و قرار هم نیست محاسباتی انجام بگیرد. روند به این صورت است که قبل از پایان سوخت گیری وقتی کارت بیرون کشیده شود اتفاق «رند کردن به سمت بالا» رخ می دهد.
 
وی در رابطه با توضیح بیشتر درباره هر پیمانه چهار لیتری بنزین گفت: این پیمانه چهار لیتری حجمی است که وارد شلنگ شده، شمارنده دستگاه عدد می اندازد تا زمانی که که وارد باک می شود. در این فرآیند از ابتدا(محاسبه در دستگاه) تا انتها (وارد شدن به باک) چهار لیتر را شامل می شود.
 
مدیر مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی عنوان کرد: در فرآیند سوخت گیری «هر چهار لیتر» زمانی در روند کسر سهمیه سوخت محاسبه می شود که سوخت گیری کامل باشد نه ناقص.
 
اسماعیلی افزود: این یک بحث فنی است. هر چهار لیتری که وارد باک می شود محاسبه خواهد شد اما نباید فراموش کرد این چهار لیتر از روی سهمیه کسر نمی شود بلکه آن چیزی که به طور کلی وارد خودرو شده از سهمیه کسر خواهد شد.
 
این مقام مسئول یادآور شد: اگر کسی وسط سوخت گیری کارت را بیرون بکشد و یا قبل از اینکه نازل را بگذارد کارت را از دستگاه بیرون بکشد ، دستگاه خود به خود عدد را رو به بالا رند می کند.
 
مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: مثلا اگر شما 3.08 لیتر بنزین زده باشید، دستگاه چهار لیتر محاسبه می کند. یا اگر 11.55 لیتر زده باشید آن را 12 لیتر کامل محاسبه می کند. مابه التفاوت این اتفاق از سهمیه کم می شود و روی هزینه ای که فرد برای بنزین می پردازد پرداخت نمی شود.
 
وی بیان داشت: در حقیقت توضیح فقط همین است؛ اگر شما وسط سوخت گیری کارت را دربیاورید و یا فرآیند سوخت گیری را کامل نکنید دستگاه به طور خودکار عدد را رو به بالا رند می کند. به ازای این اتفاق از شما هزینه ای نمی گیرد اما از روی سهمیه شما کسر می شود.
 
اسماعیلی خاطرنشان کرد: اگر فرآیند سوخت گیری کامل انجام شود اوضاع فرق می کند. آنجایی که می گوید کارت خود را بردارید ابتدا باید نازل را بگذارید، دگمه را بزنید و کارت خود را بردارید. در این شرایط اگر شما 1.2 لیتر سوخت زده باشید به همان اندازه از سهمیه شما کسر می شود و نه بیشتر. دیگر در اینجا مسئله ای به نام «رند کردن رو به بالا» وجود ندارد.
 
وی تصریح کرد: هیچ مسئله ای در رابطه با غیب شدن سهمیه از روی کارت سوخت شهروندان وجود نداشته است.
 
اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که چرا فرآیند کسر سهمیه و موضوع «رند کردن رو به بالا» پیش از این برای شهروندان توضیح داده نشده بود نیز گفت: همان روز نخستی که سهمیه بندی انجام شد اطلاعیه ای از سوی شرکت پخش ملی فرآورده های نفتی منتشر شد که روند کسر سهمیه را به طور کامل توضیح داد.
 
مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ادامه داد: در این اطلاعیه کلیه مراحل توضیح داده و حتی به این هم اشاره شد که در چه صورت سهمیه از روی کارت کم می شود. تاکید شده بود که مراحل باید به دقت طی شود و به جز این چیز دیگری نباید رخ دهد.
 
اسماعیلی یادآور شد: از اول هم گفته شده بود که اگر وسط سوخت گیری کارت را بکشید چه اتفاقی رخ می دهد. این را هم باید بگویم همان زمان حرفی از کسر 3.99 لیتر نبود، حرف از چهار لیتر بود.
 
وی با تاکید بر اینکه مابه التفاوت در کسر سهمیه از روی کارت اعمال می شود افزود: رند کردن رو به بالا اعمال می شود. بالاخره دستگاه هوشمند نیست که متوجه شود در هنگام کشیدن کارت وسط سوخت گیری چه میزان بنزین وارد باک شده است.
 
اسماعیلی گفت: کسر 3.99 لیتر بنزین در ابتدای سوخت گیری به هیچ عنوان صحت ندارد و همه چیز به همان رند کردن رو به بالا مربوط و مابه التفاوت محاسبه می شود آن هم در شرایطی که سوخت گیری کامل نشده باشد. اگر فرآیند سوخت گیری کامل باشد هیچ مشکلی پیش نمی آید.
 
این مقام مسئول در پایان گفت: محاسبه کردن پیمانه ها و نحوه کسر از روی سهمیه زمانی اتفاق می افتد که فرد وسط سوخت گیری کارت خود را بکشد. اگر این اتفاق نیفتد نیازی به محاسبه کردن نیست.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین