پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00022:48 - 1398/10/29

مفیدترین موادغذایی که مصرف آنها باعث بهبود سبک زندگی خواهد شد

انتخاب مفیدترین غذا برای قرار دادن در سبد غذایی کار مشکلی است، زیرا بدن ما به مواد زیادی از جمله پروتئین، ویتامین، کربوهیدرات، قند و فیبر نیاز دارد.

به گزارش کارگرانلاین، در میان همه‌ مواد غذایی موجود آجیل‌ و خشکبار یکی از غنی‌ترین منابع این مواد هستند. خوردن تعدادی بادام، گردو، پسته و گردو و ... روزانه پیشنهاد شده است. خرید آجیل و خشکبار به صورت بسته بندی یافله  و قرار دادن آن در برنامه‌ی غذایی انتخاب هوشمندانه‌ای است و به همه‌ی مردم پیشنهاد می‎شود.

عادات غذایی و مواد مورد استفاده‌ی روزانه‌ی ما توسط هرم غذایی تعریف می‌شود. هرم غدایی در سطح مقطع خود گروه نان و غلات را جای داده است. این دسته شامل نان، سیب‌زمینی، غلات و ماکارانی است. شما باید روزانه بین 6 تا 11 واحد از این مواد استفاده کنید.

در قسمت میانی هرم گروه میوه‌ها و سبزی‌ها قرار دارند. استفاده بین سه تا پنج واحد از گروه سبزیجات و بین دو تا چهار واحد از دسته‌ی میوه‌ها به صورت روزانه واجب است. دسته‌ی بعدی در هرم غذایی مواد لبنی هستند، این مواد باید روزانه بین 2 تا 3 واحد از آن‌ها استفاده شود. بعد از این دسته، گروه گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغز‌ها قرار دارد، این مواد با توجه به ارزش غذایی بالات، باید بین 2 تا 3 واحد در روز مصرف شوند.

آخرین گروهی که در راس جدول قرار دارد، گروه متفرقه نام‌گذاری شده‌اند، این مواد شامل چربی و قند هستند که نظر به اینکه در گروه‌های دیگر هم وجود دارند، مصرف جداگانه‌ی آن‌ها حداکثر به اندازه‌ی یک واحد در روز پیشنهاد شده است. برای آن‌که برنامه‌ی غذایی سالمی داشته باشید، می‌توانید از دستورات این هرم پیروی کنید.

به یاد داشته باشید که موادی هستند که در هر گروه هرم پرچم‌دار هستند به طور مثال کلم بروکلی و آواکادو پرچم‌دارهای گروه سبزیجات و سیب و پرتغال پرچم‌دارهای گروه میوه هستند. این چهار محصول به دلیل غنی‌ بودن بسیار شناخته شده هستند و مصرف آن‌ها در رژیم غذایی سبب بهبود سبک زندگی می‌شود. در گروه نان و غلات، جو و برنج قهوه‌ای به عنوان مفیدترین مواد شناخته می‌شوند، و در گروه مواد لبنی شیر پاستوریزه منبع غنی پروتئین است.

انتخاب سبک زندگی مناسب یکی از کارهایی است که باید برای داشتن زندگی سالم‌تر پیش بگیرید. برای مثال لازم است روزانه زمانی را به ورزش یا پیاده‌روی اختصاص دهید، از نشستن بیش از حد پرهیز کنید و برای خوب نگه داشتن حال خود تلاش کنید. متخصصان تغذیه بر این باورند که حال خوب داشتن از رعایت رژیم غذایی بسیار مهم‌تر و مفید‌تر است، بنابراین با خواندن این مطلب می‌توانید چند تغییر در سبک زندگی خود به وجود بیاورید که حال بهتری داشته باشید.

برای داشتن حال خوب می‌توانید از دمنوش‌های گیاهی استفاده کنید، این دمنوش‌ها علاوه بر اینکه طمع بی‌نظیری دارند بر خلق و خوی افراد هم تاثیر می‌گذارند، در ادامه تعدای از گیاهان مفید را بررسی می‌کنیم. خواص دارویی و درمانی گیاهان بر هیچ‌ کسی پوشیده نیست و ایرانیان سال‌هاست که از گیاهان برای درمان استفاده می‌کنند. خواص برخی از این گیاهان آن‌قدر زیاد است که لازم است در هر خانه‌ای وجود داشته باشد. خاکشیر، پونه، نعنا، سیر، گل گاوزبان، زنجبیل و گزنه تعدادی از این گیاهان هستند. خاکشیر برای رفع گرمازدگی مفید است در حالی که زنجبیل برای رفع طبع سرد به کار می‎رود. دو گیاه نعناع و پونه ضد نفخ هستند و دمنوش‌های آن‌ها برای آرامش و تمدد اعصاب مفید است. دمنوش گل گاوزبان و چای کوهی هم خاصیت آرامش بخشی دارند و به همین دلیل است که خوردن آن‌ها پیش از خواب، به خواب آرام‌تر و سلامت قلب کمک می‌کند.

عطاری آنلاین و خرید از آن یکی از بهترین گزینه‌ها برای تهیه انواع گیاهان، دمنوش‌ها و خشکبار مورد نظر شما است. همچنین رفتن به عطاری نیز یکی از هیجان‌انگیزترین کارهایی است که در هنگام خرید می‌توانید انجام دهید.

وسعت و تنوع آب و هوایی در کشور پهناور ایران سبب شده است که بیش از هشت هزار گونه‌ی گیاهی و میوه در آن پروش بیاید. این تنوع فوق العاده سبب شده است که در طب سنتی و عطاری یکی از مشاغل قدیمی در ایران شناخته شود. ایرانیان از ابتدای تاریخ علاوه بر این که پزشکان حاذقی مانند ابن سینا داشتند، در طب سنتی هم بسیار پیشرفته بوده‌اند. امروزه هم در برخی از روستا‌های ایران افرادی وجود دارند که می‌توانند با استفاده از گیاهان دارویی معجزه کنند و بیماران بد حال را خوب کنند. با وجود اینکه عموما بر پایه‌ی خرافات گذاشته می‌شود اما ثابت شده است که استفاده از گیاهان دارویی بدون شک مفید‌تر از استفاده از مواد شیمیایی است، و تنها علت شهرت داروهای شیمیایی هم عملکر سریع و سهولت استفاده‌ی آن‌ها است.

وجود تعدادی از گیاهان دارویی در خانه‌ی هرکسی واجب است. شما می‌توانید از این مواد نه تنها برای درمان بلکه برای پذیرایی از مهمانان خود نیز استفاده کنید. از ترکیب این گیاهان دارویی دمنوش‌های هیجان انگیری تولید می‌شود که شما می‌توانید با هفت دقیقه جوشاندن آن را میل کنید و یا برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده کنید. یک ایده‌ی خلاقانه‌تر هم این که گیاهان خام را در ظروفی بریزید و به مهمانان خود اجازه دهید که انتخاب کنند.
منبع: خبر فوری

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین