پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:54 - 1398/11/05

گرانی دلار و طلا تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا

به‌دنبال شیوع ویروس کرونا در چند روز گذشته و افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن، شاخص دلار در هفته‌ای که گذشت با رشد ۰٫۲۸ درصدی مواجه شد و طلا به بالاترین سطح دو هفته گذشته رسید.
در چین و افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن، طی چند روز گذشته بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داد.
 
به گزارش کارگر آنلاین، تا لحظه نوشتن این گزارش ۲۶ نفر جان خود را بر اثر این ویروس چینی از دست داده‌ و ۸۰۰ نفر نیز به آن مبتلا شده‌اند. سازمان جهانی بهداشت روز گذشته اعلام کرد، هنوز برای اعلام وضعیت اضطراری در سطح جهان زود است.
 
در هفته‌ای که گذشت، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، با رشد ۰٫۲۸ درصدی مواجه شد. اگرچه یوان چین طی این مدت افت قابل توجهی را در برابر دلار تجربه کرد، اما افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن از جمله ین ژاپن و فرانک سوئیس از رشد بیشتر دلار جلوگیری کرد.
 
در عین حال، شاخص دلار در آخرین روز از معاملات هفتگی (روز جمعه) به بالاترین سطح هشت هفته گذشته در برابر یورو رسید. این در حالی است که سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنج‌شنبه، نرخ بهره را تغییر ندادند. از مهم‌ترین دلایل صعود قابل توجه دلار در مقابل یورو می‌توان به سیاست‌های پولی انبساطی اروپا اشاره کرد.
 
در معاملات این روز، هر یورو با کاهش ۰٫۲۳ درصدی به‌ازای ۱٫۱۰۲۷ دلار مبادله شد.
 
 
رشد ۰٫۲۸ درصدی شاخص دلار در هفته چهارم ژانویه ۲۰۲۰
قیمت جهانی طلا هم در یک هفته گذشته ۰٫۸۹ درصد رشد کرد. درحالی‌که پس از کاهش تنش‌ها در خاورمیانه و کم شدن نااطمینانی‌های ژئوپلیتیکی، فلز زرد روند نزولی به خود گرفته بود، با شیوع ویروس مرموز چینی، قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه به بالاترین سطح دو هفته اخیر رسید.
 
اونس طلا که در اولین روز از معاملات هفتگی (روز دوشنبه) با قیمت هزار و ۵۶۴ دلار معامله می‌شد، رکورد دو هفته گذشته را شکست و به هزار و ۵۷۱ دلار رسید.
 
قیمت جهانی طلا 
رشد ۰٫۸۹ درصدی طلا در هفته چهارم ژانویه ۲۰۲۰
در عین حال، نشست دو روزه سیاستگذاران فدرال‌رزرو آمریکا در روزهای ۲۸ و ۲۹ ژانویه و تصمیم‌گیری آنها در مورد نرخ بهره، بر آینده فلز زرد تاثیرگذار خواهد بود.
 
گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترن صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج‌شنبه با ۰٫۲ درصد افزایش به ۹۰۰٫۵۸ تن رسید.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین