پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:54 - 1398/11/07

نماینده مجلس:

ارزش یارانه نقدی از 45 به ۵ دلار رسیده است!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است در زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها حدودا ارزش یارانه نقدی ۴۵ دلار بود در حالیکه در شرایط کنونی به دلیل تورم این رقم به حدود ۵ دلار کاهش یافته است.

به گزارش کارگرآنلاین، محمدرضا منصوری  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از سازوکار دولت برای پرداخت کمک‌های معیشتی، گفت: دولت باید لیست افرادی که یارانه بنزین دریافت کردند را منتشر کند تا سازوکار پرداخت این یارانه مشخص و شفاف شود، در حال حاضر مردم از نحوه پرداخت یارانه معیشتی ناراضی بوده و مدعی هستند علیرغم اینکه درآمد چندانی ندارند این یارانه به آنها پرداخت نشده است.

شاخص‌های دولت برای پرداخت یارانه بنزین متناسب با وضعیت اقتصادی مردم نیست
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی پرداخت یارانه بنزین به عده ای خاص را اقدامی اشتباه خواند و افزود: از یک سو شاخص‌های دولت برای پرداخت یارانه بنزین متناسب با وضعیت اقتصادی مردم نیست و از سوی دیگر دولت توانایی شناسایی افرادی -که براساس این ملاک- مستحق دریافت یارانه هستند، را نیز ندارد.

وی اظهار کرد: بهتر بود کمک معیشتی همانند یارانه نقدی به تمام ایرانیان پرداخت می‌شد تا نارضایتی‌ها کاهش یابد زیرا هرچند در حال حاضر ارزش یارانه نقدی حدود 5 دلار است اما در زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها حدود 45 دلار بود و بخشی از افزایش قیمت‌ها را جبران می‌کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در صورت پرداخت یارانه بنزین به همه ایرانیان، افرادی که در مصرف بنزین صرفه جویی می کردند، می‌توانستند بخشی از یارانه پرداختی را پس انداز کنند، اضافه کرد: نمی‌توان برای پرداخت یارانه بنزین ملاک‌هایی در نظر گرفت که میان 80 میلیون نفر به درستی تعیین و عدالت رعایت شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
این کارو باید از اول میکردین تکلیف ما که معیشتی به ما ندادین چی ميشه،کاش خودتون ميومدین و از نزدیک زندگی مارو میدیدین بعد قضاوت میکردین
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین