پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:23 - 1400/05/04

فوری/زنگ خطر کرونا با افزایش بستری شدگان به صدا درآمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۳۰۰ تن در بیمارستان‌ های معین کرونای کهگیلویه و بویراحمد بستری شدند.

پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از مرز ۳۰۰ تن گذشت که این نشانه خطر بزرگ و آسیب زای کرونا در آینده نزدیک است که می طلبد همه مردم، نهاد‌ها و سازمان‌ها برای کنترل این بیماری مشارکت همه جانبه داشته باشند.

یزدانپناه افزود: هم اکنون ۳۳۸ بیمار در بیمارستان‌ های معین کرونای استان بستری هستند که ۱۳۰ تن از این بیماران مبتلای قطعی و ۱۸ تن در بخش مراقبت‌ های ویژه تحت درمان هستند.

او اضافه کرد: از ۵۱۱ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ٣٩ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌ های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، بهمئی و دنا است.

یزدانپناه ادامه داد: از ۳۲۷ نمونه رپید تست ۲۵ درصد موارد مثبت که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بهمئی، باشت و گچساران هستند.

او افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۵۱ هزار و ۹۶۲ تن بهبود یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزایش شمار بستری شدگان کرونایی در استان را زنگ خطری برای همگان دانست و گفت: همه باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در هر نوع تجمع و دورهمی و مراسمات، پرهیز از سفر و حضور در مکان‌های شلوغ و پرخطر در راستای کاهش میزان شیوع بیماری تلاش کنیم.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین