پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:38 - 1400/05/05

نظرسازمان تأمین اجتماعی به خبر خرید خدمت سربازی

سازمان تامین اجتماعی در پی انتشار یک خبر که شائبه‌ای در خصوص "خرید خدمت سربازی" ایجاد کرده بود توضیح داد که سازمان تأمین اجتماعی متولی دریافت حق بیمه دوران سربازی نه خرید خدمت سربازی است.

احتساب ایام خدمت سربازی به عنوان سنوات بیمه یکی از خدمات قابل ارائه به بیمه شدگان است که اخیراً تمامی مراحل آن به صورت الکترونیکی و در سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به نشانی es.tsmin.ir قابل انجام است.

خرید خدمت سربازی، ارتباطی به ماموریت و مسئولیت های سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد بیمه گر اجتماعی نداشته و اخبار و اطلاعات متناقضی که در روزهای اخیر به نقل از یکی از مدیران این سازمان در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی در مورد خرید خدمت سربازی مطرح شده، فقط ناشی از سوء برداشت توضیحات ارائه شده در مورد احتساب خدمت سربازی به عنوان سنوات بیمه بوده است.

در واقع براساس این سوء برداشت در مورد نحوه و چگونگی ثبت درخواست احتساب ایام خدمت سربازی به عنوان سنوات بیمه، شائبه ای در مورد "خرید خدمت سربازی" ایجاد کرده است که سازمان تامین اجتماعی ضمن قدردانی از همکاری سازمان وظیفه عمومی ناجا در اجرای طرح ثبت غیرحضوری درخواست احتساب ایام سربازی به عنوان سوابق بیمه ای، تاکید می کند، تنها متولی و تصمیم گیرنده قانونی در مورد خدمت سربازی و چگونگی آن وظیفه عمومی ناجا و ستاد کل نیروهای مسلح است.

پرداخت حق بیمه و احتساب دوران خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه یکی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی است که از سال ۱۳۹۹ به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود. بیمه‌شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی که بر مبنای حداقل حقوق لیست ارسال می‌کنند، می‌توانند با پرداخت ماهانه ۱۳۴ هزار تومان به صورت غیرحضوری دوران خدمت سربازی را به سوابق بیمه اضافه کنند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین