پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:47 - 1398/11/26

وقتی این مکمل های دارویی را می خورید سنگ کلیه هم می گیرید

کارگر آنلاین: مطالعات جدید نشان می دهد مصرف مکمل های کلسیم و ویتامین دی با افزایش کلسیم خون و اوره که خطر ایجاد سنگ کلیه را افزایش می دهند در ارتباط است.
به گزارش کارگر آنلاین، جی کریستوفر گاگر استاد واحد متابولیسم استخوانی در دانشگاه کرایتون در آمریکا می گوید:« استفاده از مکمل های کلسیم و ویتامین دی آنگونه که قبلا تصور می شد بی خطر نیستند. اکنون دریافتیم مردم نباید از این مکمل ها بیش از اندازه استفاده کنند .»
 
مکمل های ویتامین به وفور در کشورهای جهان مورد استفاده قرار میگیرند. تنها در آمریکا تقریبا هفتاد و پنج درصد زنان از مکمل های ویتامین استفاده می کنند. دیگر مکملی که به صورت فراوان مورد استفاده است مکمل های کلسیم است.
 
مطالعات پیشین نشان می داد افزایش میزان کلسیم در اوره خطر تشکیل سنگ کلیه را افزایش می دهد در حالی که افزایش میزان کلسیم در خون با مشکلات کلیه و مشکلات استخوانی در ارتباط است. گلگر و همکارش وینود یالمانچیلی برای انجام این تحقیق صد و شصت و سه زن بین پنجاه و هفت تا هشتاد و پنج ساله را با افزایش مکمل های ویتامین و کلسیم مورد بررسی قرار دادند.
 
نتایج این تحقیق نشان داد میزان کلسیم در اوره سی و سه درصد از این افراد افزایش یافت.  همچنین میزان کلسیم در خون ده درصد از این زنان با افزایش همراه بود. به گزارش پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی دات کام، گلگر گفت:« به سبب واکنش های غیر قابل پیش بینی هنوز مشخص نیست چرا میزان کلسیم و ویتامین دی و یا هر دوی آنها سبب بروز مشکلاتی می شود. اما ممکن است استفاده دراز مدت از این مکمل ها سبب تشکیل سنگ کلیه شود. به همین دلیل باید میزان کلسیم موجود در اوره خون افراد به صورت منظم اندازه گیری شود .
 
 
 
کارگر آنلاین
 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین