پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ10114:04 - 1398/12/01

ابلاغ دستورالعمل ویژه مقابله با کروناویروس در شهر تهران

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از ابلاغ دستورالعمل ویژه مقابله با کروناویروس به شهرداری تهران و مکلف کردن ضدعفونی فضاهای مترو و اتوبوس در پایاین شیفت کاری خبر داد.
به گزارش کارگر آنلاین، زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به تهیه دستورالعملی برای مواجه با کروناویروس در سطح شهر تهران گفت: با توجه به آنکه فضاهای عمومی در سطح شهر بیشترین محل های تردد مردم هستند، در نتیجه در شرایط خاصی باید این فضاها مدیریت شوند تا تردد مردم باعث ایجاد مشکل برای همدیگر نشود. بنابراین زمانی که شرایط خاصی مانند شیوع کروناویروس در سطح شهرها حاکم می شود، باید تمهیدات لازم را فراهم کنند.
 
او ادامه داد: در همین ارتباط دستورالعملی توسط کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تهیه شده است که به شهرداری تهران ابلاغ شده و براین اساس شهرداری تهران مکلف است آن را در اماکن عمومی از جمله اتوبوس، مترو، پارک ها و فضاهایی که بیشترین تردد در آنها اتفاق می افتد انجام دهند.
 
نوری تصریح کرد: شهرداری تهران مکلف است این دستورالعمل را به تمامی زیرمجموعه های خود ابلاغ کند تا موارد مندرج در آن را که شامل خودداری از تماس با افراد مبتلا به سرماخوردگی و موارد مشابه، ضدعفونی مرتب دست ها و خودداری از دست دادن  است را رعایت کنند.
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری باید این دستورالعمل را به تمامی سازمان ها و زیرمجموعه های خود ابلاغ و اجرایی کند، افزود: شهرداری تهران موظف است در مکان های عمومی مانند مترو و اتوبوس پلاک ضدعفونی قرار دهد تا افراد دست های خود را هنگام خروج از وسایل نقلیه عمومی شست و شو دهند. همچنین صندلی ها و فضای مترو و اتوبوس نیز در پایان شیفت کاری باید ضدعفونی شود تا پیشگیری انجام و انتقال بیماری صورت نگیرد و یا به حداقل برسد.
 
نوری درباره اینکه آیا این موراد شامل تاکسی ها نیز می شود؟ گفت: بله در تاکسی ها هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد. 
 
او درباره اجرایی شدن این دستورالعمل گفت: شهرداری باید در اسرع وقت تمهیدات لازم را فراهم و آن را اجرایی کند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین