پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ126613:27 - 1398/12/04

سود سهام عدالت برخی مشمولان دارنده سهام 532 هزار تومانی امروز به مبلغ 100 هزار و 860 تومان واریز شد

کارگر آنلاین:برای مشمولانی که سهام عدالت به ارزش اسمی 532 هزار تومان در دست دارند، مبلغ 100 هزار و 860 تومان سود سهام به عنوان سومین مرحله واریز نقدی سود نقدی یا پانزدهمین مرحله سود سالانه این سهام به حساب بانکی آنها واریز شده است.
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از فارس، همان‌گونه که علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی دیروز اعلام کرده بود، از روز گذشته مبلغ 4710 میلیارد تومان سود سهام عدالت که از شرکت‌های سرمایه‌پذیر واصل شده بود، به حساب بانک مرکزی واریز شد تا به تدریج طی هفته جاری سود دارندگان سهام عدالت به شماره شبای حساب بانکی مشمولان واریز شود.
 
رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفته بود، برای هر سهم یک میلیون تومانی یعنی سهم کامل عدالت در این مرحله که سومین مرحله واریز نقدی سود سهام عدالت است، مبلغ 205 هزار تومان واریز می‌شود و برای سایر مشمولان سهام عدالت به نسبت ارزش سهام در دست آنها، این سود واریز می‌شود.
 
برای مشمولانی که سهام عدالت به ارزش اسمی 532 هزار تومان در دست دارند، مبلغ 100 هزار و 860 تومان سود سهام به عنوان سومین مرحله واریز نقدی سود نقدی یا پانزدهمین مرحله سود سالانه این سهام به حساب بانکی آنها واریز شده است.
 
در حال حاضر 49 میلیون نفر ایرانی دارنده سهام عدالت هستند که به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی هنوز 5 میلیون نفر شماره شبای حساب بانکی خود را به سامانه سهام عدالت نزد سازمان خصوصی‌سازی اعلام نکرده‌اند. بنابراین سود سهام این افراد نزد سازمان خصوصی‌سازی مانده است و به محض اعلام شماره شبای حساب بانکی کلیه سود سال‌های 95، 96 و 97 به صورت یکجا واریز می‌شود.
 
احتمالا برخی از شهروندان تصور می‌کنند، فقط شماره شبای حساب بانکی سرپرست خانوار کافی است، در حالی که سود سهام هر فرد به شماره شبای همان فرد واریز می‌شود. یعنی اگر یک خانوار 5 نفر دارنده سهام عدالت هستند، باید شماره شبای بانکی این 5 نفر تک‌تک به صورت جداگانه در سامانه اعلام شود.
 
همچنین به گفته مسئولان در صورت تصویب لایحه آزادسازی سهام عدالت در مجلس شورای اسلامی این سهام از آبان‌ماه سال آینده به صورت صندوق‌های قابل معامله بورسی (ETF) و یا به صورت سهام با محدودیت خرید و فروش طی بازه زمانی مشخص آزاد می‌شود.
 
هدف از اعطای سهام عدالت به 7 دهک کم‌درآمد ایجاد عدالت اجتماعی و سهامدار کردن مردم در اقتصاد کشور اعلام شده است.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
سلام ما چی کار کنیم ک به ما تعلق بگیره
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین