پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ1610619:36 - 1398/12/05

افزایش یارانه نقدی در سال 99

کارگر آنلاین:عضوکمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش یارانه به مبلغ۷۲ هزار تومان بهینه و با صرفه تر و حتی عادلانه‌تر از پرداخت یارانه معیشتی است.
به گزارش کارگر آنلاین، سیدناصر موسوی لارگانی درمورد یارانه ۷۲ هزار تومانی گفت: دولت هرماهه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان یارانه به مردم پرداخت می‌کند که این میزان مبلغ با اعتراضات گروهی مبنی بر اینکه دولت به جای آموختن ماهیگیری به مردم «ماهی» می‌دهد روبه‌رو بوده است؛ با وجود آنکه یارانه از جیب مردم به آنان داده می‌شود دولت در شب واریز یارانه‌ها دچار مصائب عظیمی می‌شود و نمی‌دانیم که چرا بر سر مردم منت هم می‌گذارد.
 
 
 
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در چند ماه گذشته به بهانه دو نرخی بودن قیمت بنزین شاهد زایش قیمت بنزین بوده‌ایم در این بین دولت برای جبران این افزایش چند برابری قیمت بنزین، موضوع یارانه معیشتی را مطرح کرده و طی آن ادعا کرد که به ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی پرداخت می‌کند.
 
وی تاکید کرد: تصمیمی که کمیسیون تلفیق گرفته ادغام یارانه دریافتی ماهانه و کمک معیشتی است، درحال‌حاضر ۶۰ میلیون نفر کمک معیشتی و ۷۵میلیون نفر یارانه ماهیانه دریافت می‌کنند؛ اگر بخواهیم یارانه‌ها را به ۷۲هزار تومان افزایش دهیم باید دولت مبلغ۲۸هزار تومان به آن اضافه کند، در این بین یک خانواده ۴نفر را در نظر بگیرید که قرار است هر ماه مبلغ ۲۸هزار تومان به یارانه دریافتی هریک از اعضای خانواده افزایش داشته باشد به بیانی مبلغ۱۱۲هزار تومان افزایش یارانه دریافت می‌کند. با تمام این تفاسیر افزایش یارانه به مبلغ۷۲ هزار تومان بهینه و با صرفه تر و حتی عادلانه‌تر از پرداخت یارانه معیشتی است چرا که همه یارانه بگیران را در برمی‌گیرد.
 
موسوی لارگانی تصریح کرد: پرداخت یارانه ۷۲ هزار تومانی در مقابل پرداخت یارانه معیشتی برای دولت بسیار به صرفه‌تر است چرا دولت زیر بار پرداخت یارانه ۷۲هزار تومانی نمی‌رود؟ یک حالت دارد ۶۰ میلیون نفر دریافت‌کننده یارانه معیشتی همان ۱۸ میلیون خانوار فقط در آمار شفاهی عنوان می‌شود وجود خارجی ندارند دراین بین هرکس در مقابل دریافت نکردن یارانه معیشتی اعتراض کند تهدید به قطع یارانه ماهانه می‌شود.
 
پیامک‌های تهدید آمیز مبنی بر قطع یارانه ماهانه
 
نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: با افزایش قیمت بنزین دولت به دو هدف اقتصادی مبنی بر کاهش مصرف بنزین و جبران کسری بودجه خود رسید، درحال‌حاضر اکثریت مردم معترض هستند که یارانه معیشتی را دریافت نکرده و در اعتراض با پیامک‌های تهدید آمیز مبنی بر قطع یارانه ماهانه مواجه هستند و با دلایلی همچون گردش حساب‌های بانکی مردم بدون توجه به اینکه از چه منبعی این افزایش حساب بوده است پاسخ مردم را می‌دهند.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر ادغام یارانه‌های نقدی ومعیشتی خلاف قانون نیست و این مصوبه در صحن علنی مطرح می‌شود و با بودجه سالانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
موسوی لارگانی درمورد روال بررسی بودجه در مجلس گفت: زمانی لایحه بودجه را تحویل مجلس داده می‌شود نمایندگان ده روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را مطرح کنند، کمیسیون‌های تخصصی بودجه را مورد بررسی و بعد از ده روز تحویل کمیسیون تلفیق داده تا مورد بررسی قرار بگیرد؛ کمیسیون تلفیق در مرحله ابتدایی ۱۶ روز فرصت دارد تا به نتیجه برسداین زمان می‌تواند دوباره به ۱۶ روز دیگر تمدید شود، بعد از نتیجه رسیدن کمیسیون تلفیق نمایندگان فرصت دارند ۱۰ روز نظر در مورد مصوبات تلفیق اعلام کنند و بعد از آن در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد.
 
منبع: خانه ملت
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین