پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:28 - 1400/05/07

همایش «امام علی (ع)؛ راه رسای ادیان» امروز برگزار میشود

مدیرعامل بنیاد غدیر ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک امامت و ولایت و روز عید سعید غدیر ، به بیان اهداف همایش «امام علی (ع) ؛ راه رسای ادیان» و ضرورت برگزاری آن پرداخت .

مدیر عامل بنیاد غدیر اظهار داشت : سلسله نشست های تخصصی «امام علی (ع)؛ راه رسای ادیان»  به همت این بنیاد و دانشگاه ادیان و مذاهب و با همکاری مؤسسه بین‌المللی خانه ادیان برگزار و با سخنرانی آیت الله کاظم صدیقی دبیرکل‌ بنیاد بین المللی غدیر در روز عید سعید غدیر همراه با برگزاری اولین نشست به زبان عربی آغاز خواهد شد . 

 وی گفت : این نشست ها از روز عید غدیر 1400 تا روز عید غدیر 1401 به صورت ماهانه ادامه خواهد داشت .

 مدیرعامل بنیاد هدف از این همایش ها  را هم اندیشی پیرامون آموزه های امیرالمومنین علی علیه السلام از دیدگاه اندیشمندان ادیان الهی اعلام کرد و افزود : در این نشست‌ها دانشمندان و پیروان ادیان مختلف با محوریت موضوعات گوناگون از ابعاد زندگی و شخصیت فردی و اجتماعی و آموزه های امیرمؤمنان علی علیه‌السلام به گفتگو خواهند پرداخت.
 
رئیس ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت افزود : نه تنها مفاهیمی نظیر عدالت ، آزادی ، محبت ، یتیم نوازی و خدمت به محرومین وامدار امیرالمومنین است، بلکه سیره و آموزه های علوی که بخش گرانبهایی از آن در نهج البلاغه و از جمله نامه 53 به مالک اشتر نخغی یافته است ، طرح کلی و الهی مدیریت تعالی بخش و حکومت سعادت آفرین است که  اساسی ترین نیاز همه جوامع بشری است .

ظریف منش با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) یک شخصیت جهانی است ادامه داد : اگر چه شیعه افتخار می کند که بنا به امر الهی و بامعرفی رسول الله الاعظم خود را تحت سرپرستی و ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام می داند و جهان اسلام او و همسر گرامی و فرزندان آن امام همام را اهل بیت پیامبر اسلام دانسته و به آنها محبت می ورزند اما آموزه های وصی و جانشین رسول الله تنها متعلق به مسلمانان نیست بلکه او شخصیتی بزرگ و بی‌بدیل است که در طول تاریخ همواره مورد ستایش بزرگان و بویژه ارباب ادیان الهی و پیروان مکاتب توحیدی منجمله دانشمندان مسیحی و یهودی قرار گرفته است و رفعت منزلت فردی و عظمت تعالیم آن بزرگوار آنچنان است که تمامی متفکرین ، مصلحان و آزادگان جهان سر تعظیم در مقابل این شخصیت بی بدیل الهی فرود می آورند . 

ظریف منش به کلام جرج جرداق مسیحی در کتاب بسیار ارزشمند «امام علی علیه السلام ،صدای عدالت انسانی» اشاره کرد که «آه! ای دنیا! چه می شد اگر قوای خود را جمع می کردی و توانت را برای بار دیگر در یک جا متمرکز می نمودی و در هر عصر و زمان یک نفر مانند علی علیه السلام را که در عقل و خرد و منطق و بیان و حماسه و شجاعت با او همپایه بود ، برای بشریّت به ارمغان می آوردی ! » و مشخص است که بنا بر اراده الهی تنها علی ، علی است .

رییس ستاد برگزاری دهه امامت و ولایت در پایان گفت نشست افتتاحیه این سلسله وبینارهای روز عید غدیر  با مشارکت شخصیتهای زیر انجام حواهد شد :
آیت‌ الله سید مجتبی حسینی (نماینده رهبری در عراق) ، آیت الله کاظم صَدیقی (دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر)، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب (رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب) ، سیادة الارشمندریت أرسانیوس حنونیک (از شخصیتهای ارتودکس کلیسای روم شرقی لبنان) ،  الأب نعمة صلیبا ( کشیش کلیسای ارتدوکس و پژوهشگر گفتگوی ادیان) ، الشیخ عامر زین الدین (از شخصیتهای دَروزی لبنان) و الشیخ مراد شرو سلیمان (از شخصیتهای ایزدی عراق) خواهند بود .

این وبینار با مدیریت شیخ مازن بکری فعال رسانه‌ای اهل لبنان درساعت 30: 19 عصر روز پنجشنبه مصادف با عید سعید غدیر خم برگزار خواهد شد .

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به لینک زیر در این وبینار شرکت نمایند :
 yun.ir/0y5ah2

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین