پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00022:11 - 1398/12/08

اقدامات ایمن سازی بهداشتی برای محیط های کارگری انجام شده است؟

کارگر آنلاین :دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه از نگرانی جامعه کارگری بزرگترین شهر صنعتی کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و خواستار انجام تمهیدات مناسب برای جلوگیری از انتشار ویروس این بیماری در این شهرک صنعتی شد.
به گزارش کارگر آنلاین، داود میرزایی امروز پنجشنبه هشتم اسفندماه در گفت‌وگو با ایسنا، به جمعیت ۷۰ درصدی کارگری شهرستان ساوه و زرندیه اشاره کرد و افزود: با ورود کرونا ویروس به شهرستان ساوه متولیان حوزه سلامت و مسئولان دولتی تمهیدات لازم را برای جلوگیری از شیوع این بیماری در نقاط مختلف شهرستان اتخاذ کرده و با تعطیلی مدارس، دانشگاهها و لغو اجتماعات نگرانی جامعه را به حداقل رساندند.
 
وی بیان کرد: شهرصنعتی ساوه کانون تجمعات کارگران این شهرستان است و این نگرانی وجود دارد که اگر تدبیری در راستای اقدامات پیشگیرانه صورت نگیرد قطعا شاهد شیوع این ویروس در بین جامعه کارگری ساوه و زرندیه خواهیم بود.
 
دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه تصریح کرد: استفاده از سرویس‌های عمومی برای جابجایی کارگران از محل کار به منزل، صرف غذا به صورت دسته جمعی در رستوران‌های واحدهای صنعتی و تولیدی و اشتغال گروهی در برخی بخش‌های واحدهای تولیدی نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است و کارگران با مراجعه به خانه کارگر خواستار اتخاذ تمهیدات و سازوکار مناسب هستند.
 
وی به کثرت جمعیت کارگری ساوه و زرندیه اشاره کرد و افزود: بی‌تدبیری و قصور در این خصوص احتمال بروز هرگونه فاجعه در حوزه سلامت را تشدید می‌کند و در نتیجه پیشگیری از شیوع آن غیر قابل کنترل خواهد بود.
 
میرزایی از دانشکده علوم پزشکی ساوه، مسئولان شهرستان و مدیران کارخانجات خواست تا با ایمن سازی محیط‌های کارگری اجازه ندهند که سلامت جامعه کارگری با تهدید مواجه شود.
 
وی تصریح کرد: هیچ پیشنهادی بابت تعطیلی کارخانجات نمی‌دهیم چرا که نباید اجازه داد ویروس دیگری مانند ویروس اقتصادی به ویروس کرونا در کشور اضافه شود و معتقدیم که این ویروس با تدبیر قابل شکست است.
 
انتهای پیام
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین