پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ11011:50 - 1398/12/09

متخصص بیماری های عفونی راز ابتلای افراد مستعد بیماری کرونا را فاش کرد

کارگر آنلاین: دکتر حسیبی گفت: افراد چاق، بیماران قلبی، دیابتی و فشارخونی و زنان باردار بیشتر باید اصول بهداشتی و مراقبتی را رعایت کنند.کرونا؛ افراد چاق، بیماران قلبی، دیابتی و فشارخونی و زنان باردار بیشتر مراقب باشند
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر مهرداد حسیبی استاد و متخصص بیماری‌های عفونی امشب ۷ اسفندماه با حضور در برنامه تهران ۲۰ به بررسی ویروس کرونا و راه‌های مبارزه با آن پرداخت.این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی‌های خوبی پیرامون ویروس کرونا از سوی صدا و سیما صورت گرفته است افزود: شاید در این شرایط واجب نباشد که مردم خرید شب عید خود را انجام دهند.
 
 
حسیبی با اشاره به اینکه بهتر است مردم در اماکنی که محیط سربسته دارند تجمع پیدا نکنند ادامه داد: توصیه نمی‌کنم مردم در باشگاه‌های ورزشی که اغلب محیط‌های سربسته دارند حضور پیدا کنند، زیرا تنفس‌های مکرر و پشت سر هم در این اماکن انجام می‌شود و خود این مسئله سبب انتشار ویروس می‌شود.
او با اشاره به اینکه طی مطالعات صورت گرفته مشخص شده که ویروس در مدفوع وجود دارد، افزود: از مردم خواهش می‌کنم در اماکن شلوغ از آسانسور استفاده نکنند لذا در این شرایط دوری و دوستی و حفظ فاصله یک متری توصیه می‌شود.
 
 
این متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر ضرورت مکرر شستشوی دستان با آب و صابون گفت: شستن میوه و پوست کندن آن از اهمیت زیادی برخوردار است،
 
در بحث استفاده از ماسک باید بگویم که این مسئله بیش از حد بزرگ شده است، لذا افراد عادی نیازی به استفاده از ماسک ندارند، بهتر است کسانی که علائم عفونت سیستم تنفسی فوقانی، سرفه و آبریزش بینی دارند از ماسک استفاده کنند، استفاده از ماسک برای خود افراد ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد از جمله این مشکلات درست قرار نگرفتن ماسک بر روی محل بینی است و خود این موضوع باعث می‌شود تا فرد مدام دستان خود را به گوش، چشم و بینی بزند و این مسئله سبب انتقال آلودگی می‌شود.
 
 
حسیبی با اشاره به اینکه اقدامات محافظتی به طور کامل و درست در بیمارستان‌ها انجام می‌شود خاطرنشان کرد: نیازی به قرنطینه نیست، تنها در شرایطی که بیمار حال عمومی بدی دارد نیاز به بستری است، در غیر این صورت اگر کسی مشکلی را احساس کرد بهتر است در منزل بماند و به اصول و توصیه‌هایی که گفته می‌شود بپردازد.
 
 
او تصریح کرد: بیمارانی که در آی‌سی‌یو بستری هستند کرونایی محسوب می‌شوند لذا وضعیت تنفسی خوبی ندارد و به شدت علامت دار هستند بنابراین هرچه علامت بیشتر باشد انتقال بیماری بیشتر می‌شود.
 
 
این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه تنها در مجاورت بیمارانی که شرایط حاد دارد لباس مخصوص استفاده می‌کنیم عنوان کرد: برای ویزیت بیماران تنها از ماسک و عینک استفاده می‌شود، در این شرایط پرستاران در خط مقدم درمان هستند لذا از تلاش بی وقفه آن‌ها تشکر می‌کنم.
 
 
او بیان کرد: افراد چاق، بیماران قلبی عروقی، کسانی که بیماری‌های دیابت و فشارخون دارند بیشتر باید اصول بهداشتی و مراقبتی را رعایت کنند، ویروس کرونا درمان اختصاصی و داروی اختصاصی ندارد، بهتر است کسانی که احساس گلودرد و سرفه می‌کنند از مایعات و مسکن استفاده کنند و همواره به استراحت در خانه بپردازند.
 
 
او با تاکید بر اینکه کسانی که احساس سرفه‌های مکرر و تب بالا دارند بهتر است به پزشک مراجعه کنند لذا بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی به صورت شبانه‌روزی مشغول سرویس دهی به بیماران هستند گفت: بهترین توصیه این است که افراد از خانه خارج نشوند و در صورت شدید شدن بیماری خود به مراکز بیمارستانی مراجعه کنند.
 
 
او با تاکید بر اینکه شستشوی دستان باید به صورت کامل انجام شود افزود: زنان باردار باید بیشتر از دیگران حواسشان جمع باشد، ویروس در محیط بی جان ممکن است روز‌ها زنده بماند.
این متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص نانوایی‌ها و استفاده مردم از نان گفت: حرارت دشمن میکروب است لذا وقتی نان پخته می‌شود دیگر مشکلی وجود ندارد در این قضیه بیشتر بحث تنفسی را باید جدی بگیریم.
 
 
 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین