پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:12 - 1399/01/09

اقدام غیر حضوری بانک مسکن به مردم+جزییات

برای مقابله با بیماری کرونا و مصون بودن کارکنان بانک و مشتریان، سامانه الکترونیکی اخذ درخواست تسهیلات و تشکیل پرونده در سامانه پرتال بانک برای مشتریان فراهم شد.
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از بانک عامل بخش مسکن، با توجه به اهداف بانکداری الکترونیک و گسترش شیوع و ابتلای بیماری کرونا و لزوم رعایت همه جانبه بهداشت عمومی جهت مقابله با بیماری مزبور و مصون بودن کارکنان و مشتریان و ضرورت الکترونیکی کردن فرآیندهای اخذ تسهیلاتی، توسعه و پیاده سازی یک سامانه اطلاعاتی مؤثر، کارا، پویا و انعطاف پذیر و منطبق بر استانداردهای خاص در جهت مواجهه با نیازهای جدید و کاهش هزینه‌ها در مکانیزه کردن فرآیند ثبت درخواست تسهیلات در دستور کار بانک مسکن قرار گرفت.
 
بر اساس این گزارش طراحی و پیاده سازی سامانه الکترونیکی اخذ درخواست تسهیلات و تشکیل پرونده الکترونیکی در سامانه پرتال بانک مسکن به آدرس https://www.bank-maskan.ir/loan برای مشتریان فراهم شده است.
 
فرآیندهای ثبت درخواست تسهیلات، یک مجموعه جامع و سازماندهی شده الکترونیکی داده‌ها و اطلاعات هویتی، اطلاعات ملک، اطلاعات وثیقه و … بوده که فرآیند بررسی ثبت درخواست تسهیلات ارائه شده به یک فرد را مستند می‌کند.
 
بدین منظور مشتریان ابتدا به سایت اینترنتی بانک مسکن به آدرس bank-maskan.ir، بخش خدمات الکترونیکی - سامانه ثبت درخواست تسهیلات مراجعه می‌نمایند، سپس با انتخاب نوع خدمات توسط متقاضی، کد ملی و شماره موبایل وی به منظور احراز هویت ثبت می‌شود.
 
شش مرحله ثبت درخواست تسهیلات مسکن
 
درج مشخصات اعم از اطلاعات هویتی تسهیلات گیرنده و اطلاعات ملک و همچنین بارگذاری مدارک و مستندات شامل اطلاعات وثیقه، اطلاعات تسهیلات، تأیید اطلاعات و پرداخت هزینه‌های مربوط و نهایی سازی ثبت درخواست در شش مرحله توسط مشتریان انجام می‌پذیرد.
 
پس از ثبت درخواست تسهیلات به طرفیت شعبه مورد نظر مشتری، ابتدا سامانه نسبت به تطبیق آن با ضوابط و مقررات اقدام می‌کند؛ به طور مثال پرداخت تسهیلات از محل حساب تعهدی مشتریان صرفاً در شعبه افتتاح کننده حساب صورت می‌پذیرد. پس از تأیید درخواست و کنترل صحت اطلاعات ارسالی مشتری توسط شعبه، فرآیند تشکیل پرونده و ارجاع آن به مرحله ارزیابی در شعبه بدون نیاز به حضور مشتری آغاز می‌شود.
 
متقاضیان منتظر دریافت پیامک باشند
 
در صورت وجود مغایرت در پرونده و یا نواقص اطلاعاتی در پرونده تسهیلاتی مشتری، شعبه بانک، نسبت به اعلام نواقص از طریق سامانه پیامکی به مشتری اقدام خواهد کرد و متقاضی می‌تواند از طریق پرتال بانک (و بدون مراجعه حضوری به شعبه) نواقص اطلاعاتی را تکمیل کند.
 
در ادامه این فرآیند سامانه اقدام به دریافت هزینه علی الحساب تشکیل پرونده از مشتری می‌کند.
 
پس از پرداخت هزینه علی الحساب تشکیل پرونده توسط مشتری، شعبه وارد فرآیند ارزیابی ملک می‌شود و نتیجه آن از طریق پیامک به مشتری اعلام شده و از ایشان برای حضور در شعبه دعوت می‌شود، سپس مشتری می‌تواند با حضور در شعبه نسبت به تکمیل فرآیند احراز هویت و امضای قرارداد تسهیلاتی اقدام کند.
 
با این روش مراجعات حضوری مشتریان به شعب به حداقل ممکن خواهد رسید.
 
لازم به ذکر است بعد از اعطای تسهیلات، مشتری می‌تواند از طریق درگاه‌های مجازی نسبت به رؤیت وضعیت حساب تسهیلاتی خود و همچنین پرداخت اقساط تسهیلات خود اقدام کند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین