پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ21106:36 - 1399/01/14

آخرین تحرکات نظامی آمریکا در عراق: آیا عملیاتی بزرگ در راه است؟!

در همین رابطه فاکس نیوز از ورود نیروهای ارتش آمریکا از اردن، سوریه و کویت به عین الاسد خبر داد. همچنین رسانه ها از ورود ادوات سنگین توپخانه ای و زرهی ارتش ایالات متحده و نیز هلی کوپتر ها و جت های USAF و بریتانیا BAF از مرز کویت به داخل عراق خبر می دهند. همچنین 40دستگاه کامیون حامل جنگ افزار و ادوات نظامی ارتش آمریکا ‏نیز از طریق مرز الولید در استان حسکە سوریە به عراق وارد شده اند،در عین حال پایگاه هوایی «عین الاسد» برای فرود بمب افکن استراتژیک Boeing B-52 آماده شده و این در حالیست که شنیده ها از دستور آمریکا و انگلستان به شهروندان خود مبنی برخروج هرچه زودتر از خاک عراق حکایت دارد.
کارگر آنلاین: دو سه روزی است که آمریکا تحرکات نظامی مشکوکی در عراق دارد به طوری که بسیاری معتقدند این کشور در تدارک عملیات نظامی گسترده ای است، اما این عملیات علیه کیست و چه هدفی دارد؟
 
 
روزنامه نیویورک‌تایمز چند روز پیش در گزارشی اختصاصی مدعی شد که با وجود دستور پنتاگون برای تهیه طرح نظامی نابودی کتائب حز‌ب‌الله، گروه‌ شبه‌نظامی شیعه عراق، یکی از فرماندهان ارشد ارتش آمریکا ضمن تاکید بر موانع لجستیکی این طرح نسبت به احتمال درگیری نظامی گسترده با ایران هشدار داده است.
 
 
نیویورک تایمز، روز جمعه ۲۷ مارس، به نقل از چند مقام دولتی و نظامی گزارش کرد در جریان جلسه روز ۱۹ مارس در کاخ سفید، دونالد ترامپ مجوزی برای اجرای چنین عملیاتی صادر نکرده اما به پنتاگون اجازه داده به تهیه نقشه نظامی برای چنین عملیاتی ادامه دهد.
 
 
آن طور که این روزنامه آمریکایی نوشته رابرت پی. رایت، فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق پس از دریافت دستوری برای تهیه نقشه چنین عملیاتی در نامه‌ای که هفته گذشته به واشنگتن فرستاده هشدار داده که چنین طرحی ممکن است به جنگ تمام عیار با ایران بینجامد و همچنین به لحاظ لجستیکی، آمریکا باید چند هزار سرباز دیگر را تنها به همین منظور به عراق اعزام کند.
 
 
 
علاوه بر این ژنرال وایت گوشزد کرده که چنین عملیاتی در تناقض با ماموریت نیروهای آمریکایی باقی مانده در عراق است که نابودی کامل داعش و آموزش نیروهای عراقی را مد نظر دارند.
 
 
نیویورک تایمز پیش‌تر هم گزارش کرده بود در حالی که مایک پومپئو، وزیر خارجه و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی جدید کاخ سفید (که جایگزین جان بولتون شده) پس از حملات جدید به نیروهای آمریکایی در عراق که به کشته شدن از جمله دو نظامی این کشور هم ختم شد، از واکنش تند و خصمانه علیه ایران و گروه‌های مورد حمایت آن در عراق حمایت می‌کنند اما در برابر کسانی چون مارک اسپر، وزیرر دفاع و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای آمریکایی نسبت به احتمال جنگ با ایران و همچنین مخالفت بغداد با چنین اقداماتی ابراز نگرانی کرده‌اند.
 
 
حالا با شدت گرفتن تحرکات نظامی آمریکا و اظهارات روز گذشته آمریکا احتمال داده می شود هدف واشنگتن نیروهای شبه نظامی شیعه عراق باشد. روز گذشته تحرکات و ادوات نظامی سنگین و بی سابقه ای وارد عراق شد. 
 
 
در همین رابطه فاکس نیوز از ورود نیروهای ارتش آمریکا از اردن، سوریه و کویت به عین الاسد خبر داد. همچنین رسانه ها از ورود ادوات سنگین توپخانه ای و زرهی ارتش ایالات متحده و نیز هلی کوپتر ها و جت های USAF و بریتانیا BAF از مرز کویت به داخل عراق خبر می دهند.
 
 
همچنین 40دستگاه کامیون حامل جنگ افزار و ادوات نظامی ارتش آمریکا ‏نیز از طریق مرز الولید در استان حسکە سوریە به عراق وارد شده اند،در عین حال پایگاه هوایی «عین الاسد» برای فرود بمب افکن استراتژیک Boeing B-52 آماده شده و این در حالیست که شنیده ها از دستور آمریکا و انگلستان به شهروندان خود مبنی برخروج هرچه زودتر از خاک عراق حکایت دارد. منبع/سایت نواندیش
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین