پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:44 - 1399/01/15

الزامات پیشگیری از ویروس کرونا در مکان‌های خرید چیست؟

کارگر آنلاین: هنگام خروج از منزل و حضور در فروشگاه، برای خرید مواد ضروری به دلیل احتمال جمعیت زیاد باید تمام اصول بهداشت فردی و عمومی به هنگام خرید رعایت شود.
 
 
قبل از بیان هر مطلبی باید گفت در روز‌های اپیدمی ویروس کرونا توصیه می‌شود برای حفظ سلامتی خود و دیگران در خانه بمانیم، که بهترین راه برای تأمین اقلام ضروری زندگی خرید اینترنتی است.
کارشناسان سلامت توصیه می‌کنند در وضعیت کنونی، علاوه‌بر خودداری از مسافرت بین‌شهری، تا حد امکان از سفر‌های درون‌شهری غیرضروری نیز خودداری کنیم؛ بنابراین بهترین کار این است که تا جای ممکن از منزل خارج نشویم و از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و شناخته‌شده خرید کنیم.
با این حال گاهی‌ اوقات پیش می‌آید که چاره‌ای جز خرید حضوری نیست بنابراین باید نکاتی را جهت رعایت بهداشت فردی و عمومی انجام دهیم.
فهرستی از اقلامی که باید خریداری شوند را تهیه کرده و به‌صورت تجمعی انجام دهید تا تعداد دفعات بیرون رفتن از خانه یا سفارش دادن به حداقل برسد.
بهترین کار این است که خرید چند روز را یک جا انجام دهید. البته خرید زیاد و انبار کردن مواد توصیه نمی‌شود، به‌اندازه‌ی مصرفی که دارید برای چند روز خرید کنید.
باید توجه داشته باشید که در فروشگاه ها سبد‌های خرید را با دستکش حمل کنید یا حرکت دهید. اگر از دستکش استفاده نمی‌کنید، دست‌های خود را بعد از اتمام خرید با ژل ضدعفونی‌کننده پاکسازی کنید.
در صورت داشتن علائمی مانند تب و سرفه حتما از ماسک در مکان‌های عمومی مانند فروشگاه استفاده و از دست زدن به محل‌هایی مانند پیشخوان فروشگاه، قفسه‌ها و همین‌طور وسایلی که قصد خرید آن‌ها را ندارید پرهیز کنید.
طبق توصیه متخصصان در خصوص عدم تجمع در مکان‌های عمومی به همین منظور خرید خود را به ساعات خلوت‌تر موکول کنید، تا تماس با سایر افراد به حداقل برسد.
هنگام خرید کردن و هنگام ایستادن در صف حساب، فاصله‌ی یک الی سه متری را با دیگران حفظ کنید.
از مهم‌ترین موارد به هنگام خروج از منزل اینست که کودکان را با خودتان به مراکز خرید نبرید و از خریدن مواد غذایی باز برای آن‌ها خودداری کنید.
همچنین از وسایل بازی که برخی مراکز خرید یا فروشگاه‌ها برای کودکان تعبیه شده است استفاده نکنید و توصیه دست نزدن به پله برقی در فروشگاه‌ها را جدی بگیرید.

می‌توان گفت برای اطمینان بیشتر برای حفظ موارد بهداشتی از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنید تا هم به حفظ محیط زیست کمک کرده باشید و هم بتوانید بعد از هر بار خرید آن را بشویید و مجدد استفاده کنید.
توجه داشته باشید برای پرداخت هزینه‌ی خرید، از پول نقد استفاده نکنید و حتماً کارت بانکی به همراه خود داشته باشید. اگر امکان دارد کارت بانکی را خودتان روی کارت‌خوان بکشید و برای وارد کردن رمز نیز از دستمال یا دستکش استفاده کنید، همچنین کارت را در محفظه‌ای مخصوص قرار دهید و بعد از بازگشت به منزل آن را با الکل یا آب و صابون ضدعفونی کنید.
در طول خرید از دست زدن به‌صورت، چشم، دهان، بینی و مو‌های خود بپرهیزید و پس از خرید دستکش خود را در سطل زباله بیندازید.
بعد از انجام خرید و بازگشت به منزل دانستن این موضوع ضروری است که خرید‌ها را به‌طور مستقیم وارد خانه نکنید؛ آن‌ها را بیرون از منزل بگذارید و بعد از خارج کردن از کیسه‌های پلاستیکی آن‌ها را داخل سینی یا تشت بزرگ وارد منزل کنید.
کیسه‌های پلاستیکی را نیز در زباله‌های خشک بیندازید. بهتر است این مرحله را با استفاده از دستکش انجام دهید یا پس از اتمام کار دست‌های خود را ۲۰ ثانیه با آب و صابون و به روش صحیح بشویید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

https://rubika.ir/kargaronline

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین