پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:49 - 1399/01/15

حدود ۲۰ درصد کودکان و نوجوانان مشکلات رفتاری و عاطفی دارند

کارگر آنلاین: زهرا علی نظری روانشناس با بیان اینکه چه کسانی به مشاوره و روان درمانی گروهی نیازمندند، بیان کرد: اختلالات برخی کودکان ناشی از بروز انواع مشکلات روانی، عاطفی، اجتماعی است، به طوری که مهمترین اختلال در دوره نوزادی، کودکی و نوجوانی افراد مشکلاتی نظیر عقب ماندگی ذهنی، اختلالات یادگیری، اختلالات حرکتی، گفتاری و اختلالات نقص بدنی، افسردگی، استرس‌های پیاپی، استرس پس از ضربه، اختلالات پرخوری و اختلالات سازشی است.
 
 
این روانشناس در ادامه بیان کرد: متاسفانه بیشتر کودکان با مسائل بالینی به مشاوران و روان درمانگر‌ها ارجاع داده می‌شوند و اغلب با اختلالات برون فردی یا درون فردی شناسایی شده اند، مشکلات برون فردی مثل انواع مخالفت ها، پرخاشگری‌ها و رفتار‌های ضد اجتماعی و رفتار‌های درون فردی همانند اضطراب، گوشه گیری، افسردگی بروز پیدا می‌کند.
علی نظری گفت: ۱۷ تا ۲۲ درصد از کودکان و نوجوانان از مشکلات جدی رفتاری، عاطفی و رشدی رنج می‌برند، به ویژه  کودکانی که در زندگی حوادث استرس زایی را تجربه کرده‌اند، بیشتر در معرض آسیب قرار دارند به طوری که این آسیب‌ها می‌تواند روی زندگی اجتماعی، سلامت، عاطفی و عملکرد تحصیلی آنان نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.
این روانشناس و روان درمانگر توصیه کرد: مشاوره و روان درمانی گروهی می‌تواند آن‌ها را از توهمات ذهنی شان خارج و به سمت بهبودی حرکت دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

https://rubika.ir/kargaronline

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین