پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ65112:03 - 1399/01/16

سود سهام عدالت برای چه کسانی واریز نشده است؟

جاماندگان سود سهام عدالت بخوانند

سود سهام عدالت قرار بود در هفته اول اسفند ماه سال گذشته برای همه سهام‌داران واریز شود، ولی پس از گذشته بیش از یک ماه و ورود به سال جدید هنوز بسیاری از دارندگان برگه‌های این سهام مدعی هستند سود آن را دریافت نکرده‌اند.
به گزارش کارگر آنلاین، علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در نشست خبری خود میانه بهمن ماه سال ۹۸ برگزار شد، زمان واریز سود سهام عدالت را از روز شنبه سوم اسفند ماه و آخرین زمان واریزی را پایان همان هفته یعنی روز ۹ اسفند ماه اعلام کرذ.
 
با اولین واریزی‌ها اعتراضات به مبلغ سود آغاز شد، گرچه صالح مبلغ سود را بیش از ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرده بود اما در واکنش به اعتراض مردم گفت: سود ۲۰۵ هزار تومانی به ازای یک میلیون تومان سهام عدالت، برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صورت کامل واریز می‌شود چون این افراد ۵۰ درصد تخفیف و ۵۰ درصد سهام عدالت دارند.، ارزش واقعی این برگه‌های یک میلیون تومانی حدود ۵۳۰ هزار تومان است و سود این مقدار (نه یک میلیون تومان) محاسبه می‌شود. بنابراین سود این برگه‌های یک میلیون تومانی سهام عدالت معادل ۱۰۷ هزار تومان است.
 
در این خصوص حسن علائی، عضو هیات عامل و معاون واگذاری سهام و بنگاه‌ها سازمان خصوصی‌سازی گفت که برخی از بانک‌ها به سازمان نامه داده‌اند که سود سهام تعدادی از مشمولان سهام عدالت برگشت خورده است که علت این برگشت خوردن نیز به مسدود یا راکد بودن و گیرهای بانکی مربوط می‌شود؛ البته تعداد این افراد خیلی زیاد نیست.
 
همچنین ممکن است یکی از علل عدم واریز سود سهام عدالت، ثبت نشدن شماره شبا این افراد باشد که پیش‌تر رئیس سازمان خصوصی‌سازی تعداد آن را بیش از چهار میلیون نفر اعلام کرد.
 
اما موج جدید اعتراض سهام‌داران به عدم دریافت سود سهام عدالت است، تعطیلات نوروزی به پایان رسیده یعنی بیش از یک ماه از پایان واریزی سود سهام عدالت گذشته است و هنوز برخی معترض و مدعی هستند که این سود را دریافت نکرده‌اند.
 
اعتراض برخی از مخاطبان به این شرح است:
 
«والا من شبام تائید هست سالهای قبل سود گرفتم اما امسال نریختن تو سامانه اگر قرار به واریز باشه میزنه هیچی نیست شماره تلفنشونم جواب نمیدن»
 
«داخل سامانه اگه سهام عدالت بخوان واریز کنن اول اونجا میزنه. من دوسال گرفتم اما امسال حتی داخل سامانه نزده»
 
«ماخانواده ایی سه نفره هستیم که هرسال سودسهام دریافت میکردیم اما امسال هیچکدام سودی نگرفتیم شوهرم کارگرهست نانوایی کارمیکنه که حقوقش ماهی ۹۰۰هم نمیشه بااین اوضاع همین پول هم برامون غنیمت بودسبدمعیشتی هم بهمون تعلق نگرفت حداقل سهام عدالت مون رامیریختن لطفن به گوش مسعولین برسونینن»
 
«برای من در لیست سامانه از روز چهارم فروردین پیش نوشته مبلغ به حساب واریز شده، ولی تا به حال ۳ روز هست که چیزی به حسابم اضافه نشده است. معلوم نیست حرف کی را باید باور کرد، به کی باید اعتماد کرد؟»
 
« الان‌من اول اسفند‌شماره شبا ‌شماره‌حساب‌را‌داذم‌اخه پس چرا نمیریزن‌من که یه‌بدبخت از کجا‌دپول‌بیارم»
 
«من سرپرست خانواده هستم برای من واریز نشده به سایت مراحعه کردم نوشته در صف بانک هستیددر ضمن سال قبل واریز شده بود ولی برای دیگر اعضای خانوادم واریز شده راهنمایی کنید بایت به کجا مراجعه کنم»
 
«من سود قبلی رو دریافت کردم اما سود اسفند رو هنوز نریختن ب حسابم، کارتمم هیچ مشکلی نداره ، چرا کسی پاسخگو نیست ؟؟؟؟!»
 
«امروز ۴ فروردین ۹۹ است هنوز سود سهام عدالت برای من واریز نشده»
 
«من سهام عدالت دارم، تا الان فقط ۲۵۰۰۰ تومان به حسابم ریخته شده. این سری هم دریافتی نداشتم. فقط تبلیغات میکنن، مثل بقیه موارد.» منبع/تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین