پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ21113:51 - 1399/01/16

خواستگار کینه‌جو خانواده عشقش را به خاک و خون کشید

کارگر آنلاین: جوان عاشق پیشه که از خانواده‌ای به خاطر جواب رد به خواستگاری اش کینه به دل داشت، در قلعه گنج (جنوب کرمان) دست به قتل هایی مسلحانه زد و جان سه بی گناه را گرفت.
 
عامل تیراندازی مرگبار در شهر قلعه گنج که سه نفر را کشته و دو نفر از اعضای یک خانواده را زخمی کرده بود، در حالی دستگیر و بازداشت شد که این پسر عاشق پیشه در خرداد سال گذشته پس از شنیدن پاسخ منفی به درخواست ازدواجش و برخی اختلافات دیگر، به صورت مسلحانه به خانه (همسر به اصطلاح آینده خود) حمله کرد و در یک اقدام هولناک و جنون آمیز پدر، مادر و عمه خانواده را با شلیک گلوله به قتل رساند و دو نفر دیگر از اعضای خانواده را زخمی کرد. براساس این گزارش، قاتل ۲۸ ساله بی درنگ از صحنه جنایت متواری شد و مصدومان این حادثه به بیمارستان منتقل شدند که تنها دختر و پسر خانواده از مرگ نجات یافتند. با دستور مقام قضایی، به سرعت تیم‌های امدادی و پلیس در محل حاضر شدند و در همان بررسی‌های ابتدایی مشخص شد که سه عضو یک خانواده هدف گلوله انتقام و کینه قرار گرفته و پس از انتقال به مرکز درمانی به کام مرگ فرو رفته اند.
دادستان عمومی و انقلاب قلعه گنج گفت: با اعلام گزارش این حادثه هولناک و جنایی شدن این پرونده، دستورات ویژه قضایی صادر شد وگروهی از ماموران پلیس آگاهی برای تحقیقات پلیسی و شناسایی عامل جنایت وارد عمل شدند. قاضی سجاد افشار منش افزود: در حالی که متهم به چندین استان کشور از جمله کرمانشاه و هرمزگان گریخته بود، کارآگاهان پلیس قلعه گنج به تحقیقات و تجسس های خود ادامه دادند تا این که سرانجام متهم با اقدامات فنی و اطلاعاتی از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی عصر سه شنبه دوازدهم فروردین در قلعه گنج به دام افتاد و حلقه های قانون بر دستان این قاتل بی رحم گره خورد.
این مقام قضایی با بیان این که در این زمینه پرونده ای در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی وانقلاب این شهرستان تشکیل شده است و با قید فوریت به پرونده رسیدگی خواهد شد، تاکید کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت با عوامل ناامنی در جامعه برخورد می‌کند.
دستگیری قاتل سانتافه سوار در تعقیب و گریز پلیسی
عاملان قتل های فجیع و هولناک سه جوان در سیرجان و ریگان دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: به رغم هشدارهای مکرری که در زمینه کنترل خشم و خودداری از رفتارهای خشونت بار داده می شود، متاسفانه طی روزهای پایانی سال 98 و روزهای نخست سال جدید دو فقره قتل در شهرستان سیرجان و یک فقره نیز در شهرستان ریگان گزارش شد. سردار«عبدالرضا ناظری» در تشریح قتل های به وقوع پیوسته در شهرستان سیرجان افزود: درباره قتل نخست، یک پسر جوان حین تردد با موتورسیکلت در یک نقطه از شهر توسط چند جوان با ضربات چاقو زخمی شده و سرانجام به قتل رسیده است که با گزارش به موقع این حادثه به پلیس توسط شهروندان، ماموران انتظامی، قاتل و جوان همراه وی را لحظاتی بعد در نقطه دیگر شهر شناسایی و دستگیر کردند.
وی افزود: قدرت نمایی با سلاح سرد دلیل اولیه وقوع این قتل ذکر شده است. این مقام ارشد انتظامی استان کرمان در خصوص حادثه دوم در این شهرستان نیز اظهار کرد: در پی تماس شهروندان به مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر این که زن جوانی توسط دو نفر ناشناس در یکی از معابر اطراف شهر از یک دستگاه خودروی سانتافه به بیرون پرتاب شده وبه قتل رسیده است، بلافاصله طرح مهار در این شهرستان اجرا شد و ماموران کلانتری ۱۶ در یکی از جاده های اطراف شهر سد راه این خودرو شدند.
وی تصریح کرد: راننده خودروی سانتافه بدون توجه به ایست ماموران به شدت با خودروی کلانتری برخورد کرد و متوقف شد که در این زمینه دو متهم دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شدند و علت این حادثه منجر به قتل خانم جوان نیز در دست بررسی است.
فرمانده انتظامی استان کرمان در تشریح قتل رخ داده در شهرستان ریگان نیز خاطر نشان کرد: در این حادثه دختر ۲۷ ساله ای در یکی از روستاهای محدوده این شهرستان به قتل رسید که ماموران با حفظ صحنه جرم و تلاش های شبانه روزی دو متهم را شناسایی و آنان را در مناطق کوهستانی دستگیر کردند که بنا بر بررسی ها، مسائل و اختلافات خانوادگی در وقوع این قتل نقش داشته است.
این مقام ارشد انتظامی در پایان، ضمن یادآوری پیامدها و صدمات خشم در انسان و آسیب های جبران ناپذیر تصمیمات عاری از عقل و منطق در موارد وقوع اختلافات و خشونت های بعدی بیان کرد: گاهی اوقات قربانیان رفتارهای خشونت آمیز و هیجانی، افراد بی گناه و اطرافیان هستند.
 

منبع: خراسان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

https://rubika.ir/kargaronline

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین